XP loopt vast na Norton update

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mimi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mimi

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2002
Goeiemorgen,
Ik heb vanmorgen Norton geupdate en bij het opnieuw opstarten loopt XP Pro bij het opstarten vast en er verschijnen strepen op het scherm.
Ik heb veilige modus geprobeerd maar dan wordt steeds opnieuw opgestart en ook de andere opstart mogelijkheden lopen of vast met strepen of starten telkens opnieuw op.

Na het scannen op virussen komt de melding dat er 2 Norton bestanden beschadigd zijn nl. hnetcore.dll en frenteg.dl.

Kan ik deze verwijderen of kom ik nog verder in de problemen.
Iemand een idee ?

Mimi

Hallo Bas,
Heb het doorgelezen, maar heeft toch denk ik niet op mijn probleem betrekking.
Het zijn duidelijk fout weggeschreven bestandjes.
Heb inmiddels de Norton Internet Security bestanden uit een backup teruggezet. Nu geen strepen meer, alleen het vastlopen is er nog.
Kan natuurlijk mijn hele backup terugzetten, maar dat kan altijd nog.
Mimi

Misschien is er nog ergens een hulpvaardig iemand te vinden, want ik kom er niet meer uit.
Na een dag puzzelen, backup teruggezet (hielp niet) opnieuw fdisk en format getracht XP opnieuw te installeren. Foutmelding is nu zodra de HD benaderd wordt: Driver IRQL not less or equal
Technische informatie: STOP 0x000000D1 (0x00000004, 0x00000002,0x00000000,0xF9E113DF)
Atapi.sys - Adress F9E113DF base at F9E0C000, Datestamp 3b7d83e5.
Hierbij o.a. het advies om caching en schaduwkopieren uit te zetten in de bios. Dit is in de bios echter nergens terug te vinden en ook de fabrikant (helpdesker) kon mij niet wijzer maken.

Kan iemand mij helpen, want ik ga eind volgende week enkele maanden naar het buitenland en deze laptop moet mee. Ik heb inmiddels de leverancier benaderd maar "reparatie" door hen duurt 2 weken, dus dat werkt niet.

Mimi

Atapi.sys is een driver van je IDE-controller. Welke merk en type notebook heb je? Mogelijk dat je drivers moet installeren voor je moederbord.

Groetjes,
Bennie

Na alles te hebben geprobeerd, heb ik vannacht de PC naar NTFS geformateerd en zowaar het probleem was opgelost. Vandaag met Power Quest partities aangemaakt waarvan een Fat 32 en tot mijn verbazing werd dat gewoon geaccepteerd.
Het blijft voor mij een raadsel, maar misschien heeft iemand hier nog wat aan.
Mimi

Enkele dagen later zelfde foutmeldingen.
Ellende begon weer opnieuw. Uiteindelijk bleek het moederbord stuk te zijn en heb keurig een nieuw notebook van Medion ontvangen. Complimenten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan