XP maakt CD onbruikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hum!
Tazman, nu wordt de CD-RW wél goed gelezen...
Sorry voor het gedoe.

Nu ga ik kijken of ik kan testen en overburnen.
 
Ik probeer het weer met UleadMovieFactory 1, opnieuw geïnstalleerd en ik krijg dezelfde foutmelding: "Generic error from CD/DVD recording software. Please make sure the drive is ready and try again."

Kun jij hier iets mee Tazman?
 
je zou hooguit eens kunnen proberen om nieuwe aspi drivers te installeren kijken of dat wat oplost.

op http://www.helpmij.nl/leden/tazman/ onder handige zaken vindt je aspi drivers.
deze maakt een map adeptec aan daarin vindt je aspichk.exe om de drivers te installeren
 
Heel aardig dat je meezoekt/denkt.

Deze patch is voor MF 2.
Het rare is dat je met MF 2 niet, met MF 1 wel kunt overburnen.
 
De rest van de antwoorden die ik vindt hebben te maken met slechte cd,s
 
Ikzelf gebruik ook al jaren Nero, maar dan wel nero 5 want nero 6 is helemaal niets. Het probleem met nero is wel dat je echt helemaal geen andere brandproggies geinstalleerd moet hebben op dezelfde partitie want dat geeft vaak problemen. Kijk goed of je alle instellingen goed hebt staan. En ook ik heb gehad dat sommige schijfjes gewoon ver.....t waren of slecht te lezen. ik zou zeggen installeer je writer opnieuw en maak je speler en writer eens goed schoon ook je pc eens goed onderhanden nemen met de stofzuiger (wel voorzichtig natuurlijk) dit zijn allemaal dingen die het slecht of niet branden van cd's kunnen veroorzaken. en ik weet niet hoe oud je writer is maar die zou wel eens stuk kunne gaan
 
'Ja maar...'

Ik kan gewoon met Ulead branden, alleen niet meer overburnen. Dus aan m'n Plextor ligt het niet, toch?

En dan andere software. Diverse programma's hebben 'build-in' brandsoftware. Die kun je toch niet zomaar verwijderen? Toen ik nog Roxio had was dit allemaal geen probleem.

Bij Nero lees ik dat het aanbeveling verdient om het Windows brandprogramma van de Mediaplayer te verwijderen, d.w.z. de Mediaplayer opnieuw te installeren zonder de brandoptie.
Is dit inderdaad gewenst? En hoe doe je dat?

(Ik heb trouwens Nero 5.5, goed te horen dat ik niet hoef te upgraden!)
 
XP brander software uitschakelen.

Klik Start, Configuratiescherm, Prestaties en onderhoud, Systeembeheer.
Kies Services en zoek COM-service voor IMAPI cd branders.
Klik met de rechtse muistoets op de sleutel om de eigenschappen te wijzigen en
verander de opdracht Handmatig in Uitgeschakeld.
Klik Toepassen en OK.
 
XP brandsoftware uitgeschakeld. Geeft nog geen verbetering.

Zie bij Nero dat je voor XP versie moet hebben later dan 5.5.
Ik heb 5.5.3.5 Plextor. Dus ik moet hebben 5.5.4....?? Onduidelijk allemaal!
Load nu iets down van Nero...
 
ga gewoon eens voor versie 6 van nero ondanks dat sommige schijnbaar problemen hebben draait ie hier al weer tijden probleem loos.
 
Kost wel weer 40 dollar. Eventjes over nadenken (en eerst kijken of de update helpt).
 
Ge-update naar 5.5.10.56 Plextor.
Dit heeft wel effect: ik kan testen. dus de CD blijft bruikbaar!
Alleen de test wordt niet succesvol uitgevoerd.

Wat ik niet begrijp: het bestand is 973 MB (dat wil ik op een 99 minuten CD zetten).
In Ulead wordt dat automatisch gecomprimeerd tot 870 MB.
Comprimeert Nero niet?
 
Heb nu met enige moeite (!) gevonden dat Nero er 891 MB van maakt en dat is te veel!

(Wat is/was Ulead toch een geweldig programma......)

Is er een manier om het bestand kleiner te maken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan