XP MCE overschrijven gaat niet (DELL!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdekker81

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2007
Berichten
8
Hoi,
Mijn ouders hebben een Dell PC met windows XP MCE 2005 erop. Aangezien het een rommeltje was heb ik getracht deze te formateren en XP prof erop te zetten. (de Dell cd is kwijt..)
Nu heb ik de C schijf geformateerd. Geen probleem. Vervolgens gaat de pc via de Windows XP prof cd de installatiebestanden alvast installeren. Dan start de pc automatisch op. Vervolgens krijg ik weer dezelfde melding... Of ik XP wil installeren, waarop ect. Maar dat heb ik daarvoor dus al gedaan. Ik krijg dus niet het vervolg installatiescherm te zien, maar weer vanaf het moment dat ik de XP cd er voor het eerst indeed.... Als ik keurig doorga blijf ik in een circeltje werken en komt er dus geen eind aan.....

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Is dit een beveiliging van DELL ofzoiets? Iemand enig idee hoe ik dat kan omzeilen? Of zou het kunnen dat ik een XP MCE 2005 installatie moet doen en er geen ander besturingssysteem op kan?

Ik hoor het graag want ik heb boze ouders nu... :(
 
Let op: Zodra de setupbestanden naar de harde schijf zijn gekopieerd start de computer opnieuw. Op dat moment moet je niet op een toets drukken om op te starten vanaf de CD (de CD moet wel in de computer blijven).

Dus: Met een XP installatiecd in de computer komt normaal een melding als: Druk op een toets om van CD op te starten. Hier moet je dus niet op een toets drukken, maar gewoon laten opstarten van de harddisk. De setup gaat dan verder, en leest daarbij de benodigde bestanden van de XP cd.

Succes,

Tijs.
 
dank je voor je reactie Thijs. Echter druk ik niet op een toets. Alles gaat vanzelf. Maar ik kom dus weer gewoon in het setup scherm terecht.... :confused:
 
dank je voor je reactie Thijs. Echter druk ik niet op een toets. Alles gaat vanzelf. Maar ik kom dus weer gewoon in het setup scherm terecht.... :confused:

Maar heb je het idee dat van de CD wordt opgestart of vanaf de harddisk? En heb je bij de eerste keer inderdaad een toets moeten drukken om de XP installatie te starten vanaf CD?

Tijs.
 
ik had de cd wel als 1st boot gezet, anders ging de pc weer standaard windows in. Vervolgens heb ik dat dus wle laten staan. Maar oook een keer verwisseld(als 2e gezet en c: schijf op 1st boot. Dan krijg ik een foutmelding dat ie niets kan lezen ofzo(of er niks opstaat) Ik heb het idee dat ie het wel probeert van de schijf, maar dit niet lukt en hij gelijk weer begint met het begin van de installatie...
 
Welk merk + type moederbord heb je? En zit er ook een floppy disk drive in je pc?
Misschien ligt het probleem bij
a. SATA schijven waar de XP installatiecd niet zomaar mee kan omgaan. Je hebt dan een floppy nodig met een SATA diskcontroller driver erop (of je integreert 'm in de installatie-cd m.b.v. nLite, zie b.). Het moederbord dat je hebt bepaalt welke SATA diskcontroller driver je nodig zou hebben.
b. Dat je niet een MCE cd gebruikt maar een gewone XP installatiecd zónder Service Pack 1, 2 of 3 daarin geïntegreerd, terwijl de C: schijf te groot is voor zo'n gewone XP installatiecd (zonder SP kan de C: schijf maar 127 GB groot zijn voor XP installatie; in XP MCE installatiedisc zit SP1 al geïntegreerd).
Zoek op nlite slipstream sp2 in Google, en je kunt vinden hoe je zo'n geïntegreerde installatiecd gemakkelijk kunt maken m.b.v. nLite óf je verwijderd tijdens de installatie alle partities op je harde schijf, en begint helemaal opnieuw met indelen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan