Xp / Me

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kruithof

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
103
Hallo,
Ik heb een 2e hd in mijn pc gezet, waar ik windows ME heb geïnstalleerd.
Even wat gegevens: hd1 met XP er op (master), hd 2 met ME er op (slave)
Alles werkt verder prima.
Maar nu het volgende probleem: Als ik XP heb opgestart zie ik in verkenner de complete 2e hd met ME en al zijn mappen.
Als ik ME heb opgestart zie ik in verkenner van de 1e hd met XP erop, niets.
Eigenlijk wil ik dat ik in XP ook niets van de 2e hd met ME zie.
Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Jaap.:rolleyes:
 
dat je van windows xp ook de schijf kan zien van windows me is logisch (in NTFS kunnen er ook schijven worden gezien van FAT(32))

maar omgekeerd niet. dus besturingssystem die zijn geínstalleerd op FAT kunnen geen NTFS schijven zien.

ok, nu de oplossing:

geen flauw idee, je kunt als de schijf met ME op hidden zetten met partitionmagic. maar of je hier dan ook ME kan opstarten (??, kans is klein zeg maar gerust NIET)

kweet wel een andere oplossing maar dan moet je beide windows versies opnieuw installeren op 1 schijf (dus niet verdeeld over 2 schijven)

dus kijk maar
 
Ik heb het zoals jij dat wilt, maar ik heb het met Partition Magic gedaan.
Heb windows xp op C: geïnstalleerd en met PM Windows 98 voor C: met xp geïnstalleerd.
Als ik nu opstart met Windows98 staat die op C: en start ik op met XP dan is die partitie C:
 
Hallo Fred,
Ik begrijp je niet helemaal, onder andere:
Op welke schijf heb je nu XP staan (schijf 1 master of schijf 2 slave)
Graag wat meer uitleg indien mogelijk.
Jaap.
 
Ik heb maar 1 schijf welke is opgedeeld in 6 partities.
Windows 98 staat nu op de 1e partitie en windows XP op de 2e.
Windows XP heb ik eerst op de 1e partitie geïnstalleerd en later met PM windows 98 voor XP geïnstalleerd

Om het iets duidelijker te maken heb ik mijn schijfindeling als bijlage toegevoegd.
 

Bijlagen

  • partities.jpg
    partities.jpg
    87 KB · Weergaven: 25
Dit bedoelde ik eigenlijk niet.
Ik heb 2 schijven, één met XP en één met ME.
Ik kan met XP de schijf met ME er op zien, en met ME kan ik de schijf met XP er op NIET zien.
En ik wil gewoon niet van de ene schijf op de andere kunnen kijken.
Maar ik geloof dat dit op mijn manier niet mogelijk is.
Ik wacht nog even af of er nog een andere oplossing komt, en anders ga ik één schijf maar delen misschien gaat het dan wel wat ik wil.
In ieder geval bedankt.
Groet, Jaap.
 
1e schijf delen zou je kunnen doen zoals bij mij. Zorg dan dat ME (FAT32 en een partitie van de hele schijf-10/15GB) voor XP (NTFS) staat en de 2e schijf NTFS is (als data- en programmaschijf voor XP).

Dan staan beide systemen op 1 schijf, maar geen van beide systemen kan op de schijven van het andere systeem kijken.
 
Ik begrijp het en ik zal het eens proberen.
Bedankt Fred.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan