XP met ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazzz

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2004
Berichten
95
Ik probeer al een tijd mijn computer met xp (host) met een computer waar ME op draait (guest) in een thuisnetwerk te plaatsen. Ik doe dit op de simpele manier met een crossover cable. Ik merk op mijn xp computer dat de verbinding met ME tot stand is gekomen, alleen het lukt me niet om dit op de ME computer terug te vinden.

Tevens lukt het me niet om bestanden te kunnen delen.
Ook al zet ik bestanden in de standaard 'gedeelde mappen' van beide computer.

Nu heb ik al diverse topics op deze site en op andere sites gelezen. Toch lukt het niet om bestanden en internet te delen.
Naar mijn idee is de verbinding er wel (al kan ik dat alleen op mijn xp computer terugvinden), maar het daadwerkelijk delen van bestanden en internet lukt niet.
Wie weet raad?
 
Hebt je een Firewall draaien,deze willen de boel wel eens tegenhouden.
 
doe de wizard thuis netwerk of klein bedrijf netwerk instellen op beide pc's kind kan de was doen
 
Een kind zou idd de was moeten kunnen doen. Toch gaat er iets verkeerd. Ik moet wel even aanvullen dat ik met sp1 werk. sp2 gaf meteen al problemen en zorgde dat alles vertraagd werd.
Ik zal eerst eens proberen om de firewall uit te zetten.
 
Naar mijn gevoel blijft het een instellingsprobleem. Ook met de firewalls uitgeschakeld kan ik niets delen.
Op de XP computer zie ik dat de beide computers verbonden zijn met elkaar, maar het daadwerkelijk delen van bestanden en daarna internet lukt me niet.
Weet iemand iets meer over het instellen? Oh ja, de netwerkwizzard heb ik al vier keer gedaan, dus dat is voor mij geen oplossing.
 
Nu wel. Dacht dat het delen van mappen voldoende was. Het heeft echter niets uitgemaakt.
Als ik bij de guestcomputer de naam van de 'host' intype. Dan krijg ik de melding dat die computer not accessible is. Daarbij staat tevens "No persmission to access resource".
De guestcomputer ziet dus wel de hostcomputer. Andersom helaas weer niet.
 
De gratis Zone Alarm firewalls. Verder heb ik McAfee virusscanner, maar die moet geen problemen opleveren lijkt mij.
 
ik denk dat zonealarm problemen oplevert ik raad je aan om mcafee firewall te installeren die levert geen problemen op ik heb bij mij ook 2 pc's op het netwerk met allebei mcafee firewall
 
Zorg tevens dat de pc's beide in dezelfde werkgroep staan.
Dus alles bij elkaar:

- Beide pc's dezelfde werkgroepnaam geven
- Bestands- en printerdeling inschakelen
- Ook werkelijk op beide pc's een map delen
- Even proberen zonder firewall
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan