XP mist bestanden, maar wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimbizid

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Beste Helpmijers,

Ik heb op m'n laptopje voor onderweg laatst een XP Lite versie geïnstalleerd.
Ik was hier erg tevreden over, tot het moment dat ik ontdekte dat er iets niet klopt met USB hardware.
Het is onmogelijk om een driver te installeren voor een USB apparaat.
Windows start wel zelf de wizard op, maar hij slaagt er niet in om het apparaat ook daadwerkelijk te instaleren.
Bij sommige installaties blijft de setup eindeloos wachten op het installeren van de driver.

Ik kan natuurlijk weer een nieuwe versie van XP Pro installeren, maar dan ben ik weer een dag kwijt.
Eigenlijk heb ik daar niet echt tijd voor.

Ik vraag me af of het niet gewoon een XP onderdeel is wat ik gewoon van de CD of van internet kan plukken.
Het zou mij een hoop werk schelen.

Ik hoor graag van jullie,

Karim

Goedmiddag,

Je kan gewoon googelen naar drivers van je usb device, hiervoor zal je wel het merk en/of serienummer nodig hebben.

mvg,
Axel Lemmens

Dat is het probleem niet...

Ik heb alle drivers hier gewoon...

Windows weigert om de link te leggen tussen de driver en het "Onbekende USB apparaat" wat hij ziet.
Het heeft verder niets met de drivers zelf te maken ofso...

ok, probeer dan de hardware softwarematig te ontkoppelen, dan de driver te installeren, en dan de computer te herstarten

mvg,

Axel Lemmens

stop de cd van XP in je cd lade, ga naar uitvoeren en typ daar:
sf /scannow

/Scannow: met deze opdracht worden alle beveiligde systeembestanden meteen gescand en worden onjuiste versies vervangen door juiste Microsoft-versies. U moet hiervoor beschikken over de oorspronkelijke Windows-installatiebestanden.

dus je zult wel een normale XP cd moeten hebben, dus geen lite.
Toen ik nog met XP werkte en ook altijd een lite versie had, kreeg ik vaak vensters te zien dat ik wat mistte op de pc. Dan deed ik dit hierboven en alles werkte weer okee.

Probeer het uit en laat even weten of het gelukt is.

Dat klinkt als een mogelijke oplossing!

Ik ga het vanavond even proberen.
Ik moet eerst mijn XP CD even ophalen.

Bedankt!

Door een onverwachte vakantie heeft het even geduurd...

Jammer genoeg werkt bovenstaande oplossing niet :confused:

Hij roept dat hij de funtie "sf" niet kent...
Ook /scannow alleen werkt niet...

Vergeet ik iets?

Heb je wel de cd in je pc gedaan?
En heb je wel die spatie er tussen gezet, tussen sf en /

sf /scannow

alweer een tijdje geleden maar is het niet sfc /scannow zat nog ergens diep in mijn herinering.:confused:

Ik kan natuurlijk weer een nieuwe versie van XP Pro installeren, maar dan ben ik weer een dag kwijt.

Een dag kwijt om even XP te installeren???? :o:o:o:o

Is binnen een uurtje klaar, dit topic loopt al meer dan een maand, dus eenvoudige keus zou ik zeggen

alweer een tijdje geleden maar is het niet sfc /scannow zat nog ergens diep in mijn herinering.:confused:

Waarschijnlijk heb je gelijk. Ik werk al 3 jaar met Ubuntu dus ook bij mij zat het heel ver in mijn geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan