XP MS DOS of Partie verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimbizid

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Hallo Allemaal,

Ik heb hier een pc waar heel lang 98 SE op heeft gestaan.
Ik heb er pas geleden XP Pro SP2 op gezet, maar omdat ik het te traag vind wil ik weer terug naar XP SP2.
Ik heb in de Bios ingesteld dat de pc eerst boot vanaf de CD-ROM en daarna naar d Harde schijf.

Ik dacht dat ik dan simpel naar MS DOS kon om format c: uit te voeren d.m.v. de win 98 CD.
Dat blijkt dus niet te werken, want als ik daar in MS DOS zit krijg ik dus alleen maar een A schijf.
Niets werkt (gewoon c: intoetsen of format c:).
Dus dat is geen optie.
Ook bij de optie "Computer opstarten met ondersteuning van CD-ROM" en "Computer opstarten zonder ondersteuning van CD-ROM" is het hetzelfde verhaal.

Nu is mij de vraag:
Is er een manier om in de MS DOS van XP te komen (om format c: uit te voeren, dus niet de MS DOS in bureau accersoires)??

Of

Kan ik gewoon in de XP Setup de partie verwijderen en dan de 98 installatie starten??

Alvast Bedankt,

Karim

Jou probleem is waarschijnlijk dat de XP zichzelf geïnstalleerd heeft in een NTFS-partitie, en die kan Win98 niet lezen, dus partitie verwijderen (eventueel met het goeie ouwe FDISK) en dan pas Win98 instaleren in de ongepartitioneerde ruimte.

Jan

down een bootdisk van win98 en dan gaat het wel als je die gegevens op een diskette zet en van daaruit opstart.

Re:

Bedankt, maar m'n diskkete drive is niet helemaal meer in leven:p

Dan begint het al zeer moeilijk te worden.

Jou probleem is waarschijnlijk dat de XP zichzelf geïnstalleerd heeft in een NTFS-partitie, en die kan Win98 niet lezen, dus partitie verwijderen (eventueel met het goeie ouwe FDISK) en dan pas Win98 instaleren in de ongepartitioneerde ruimte.

Jan
Dit lijkt mij een goed plan, maar wat is een FDISK dan??

Okee ik heb nu dus de partie verwijderd (gewoon met de XP setup) maar hij wil alsnog de 98 setup niet starten.
Het probleem is denk ik dat hij na dat je kiest voor partie verwijderen zegt dat ie naar NTFS gaat formateren, maar dan kun je niet stoppen:( .

Ik ben dus nu gewoon de PC uitgedrukt nadat hij de partie heeft verwijderd maar dan wil hij ook nog steeds de setup niet starten:(

Kan iemand mij helpen?? Ik heb de pc nodig:confused:

Alvast Bedankt:thumb:,

Karim

Zeg eens juist wat je wil: win98 of xp sp2?
Welke cd's heb je?
Wat werkt van je pc: diskette station, cdrom??
Werkt de pc nu? Wat staat er nu op?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan