XP na Disk Sanitizer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geyzes

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2009
Berichten
131
Ik heb vanacht Disk Sanitizer laten lopen op mijn HP 530...
Ik had dit toestel op de kop kunnen tikken en wou hem volledig leegmaken en gewoon XP laten op draaien.
Maar nu vind het toestel geen HD, ik heb alvorens dit bericht te plaatsen wat opgezocht en nu zou ik die via de BIOS terug moeten "aanduiden" of hoe moet ik het zeggen.
Is dit juist en hoe doe ik dit?


Alvast bedankt!
 
Ik neem aan dat je bedoelt:
1. Een HP 530 Notebook (laptop) ?
2. Bij de installatie van XP wordt geen harde schijf gevonden.
Je zult hiervoor SATA controllerdrivers moeten downloaden, die je moet integreren in de XP Cd, anders wordt je SATA harde schijf niet gezien. XP installatie ondersteunt namelijk standaard geen SATA controllers.

Helaas stelt HP geen makkelijke driver voor tijdens de installatie van XP beschikbaar (die je dus zou moeten integreren in de XP Cd).
Wel vind je hier de Intel Storage Manager software. Download die, rechtsklik erop met Winrar, en kies voor uitpakken naar sp38088.
De driver die je dan moet integreren staan dan in de submap Files\32 onder die map sp38088. Bij de integratie moet je kiezen voor: Intel(R) ICH9 SATA AHCI Controller.

Alternatief zet je SATA-modus uit in de bios, zodat het als een IDE controller werkt. Je hoeft dan geen SATA-drivers te integreren.
Hier staat hoe je dat kunt doen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan