Xp na formatteren niet doorgaan met installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flintt

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
beste forummers,

Na het formatteren van mijn c schijf gaat hij bezig met de voorbereiding van installatie van xp. Dan start hij opnieuw op en start hij weer van de cd op om opnieuw te kunnen formatteren. Hij moet juist verder gaan met de installatie.

Ik heb al geprobeerd het cdtje eruit te halen maar dan blijft hij steeds opnieuw opstarten..

wie o wie kan mij helpen.

Ga naar je bios na de eerste herstart dmv F2, DEL, of F11 en zet dan bij opstartvolgorde je harde schijf weer als eerste om van op te starten en bevestig dan met F10 en afwachten tot de installatie begint

Hoi,
Installeer het nogeens, en doe dan eens een normale formatatie in plaats van een snelle!
mvg,
Chico.

ik heb beide geprobeerd maar hij blijft hetzelfde doen.. nadat hij de schijf heeft geformateerd gaat hij windows initialiseren. Dan start hij opnieuw op en gaat hij niet verder met installatie.

Als ik de cd eruit haal, blijft hij opstarten dan zie je beginscherm waar de DEL kan drukken voor de bios. En dan begint hij weer opnieuw. Totdat ik de windows CD er weer in gooi dan wil hij weer opnieuw met die cd beginnen....:(

Als je bij het 3de plaatje bent: type dan D - ENTER - L en kies dan voor partitie aanmaken en probeer opnieuw

Het idee erachter is dat er misschien iets niet in orde is met de C schijf en omdat niks helpt is het het proberen waard om de C: partititie te verwijderen en dan schoon te beginnen

dan ben je zeker wel al je gegevens op de harde schijf kwijt als je een nieuwe partitie maakt?

Zolang je dat alleen bij C: doet is er niks aan de hand, deze had je immers toch al geformatteerd, schijf D: en E: etc moet je dan vanaf blijven indien je extra partities hebt

ik zie alleen de partities in windows... dus zie alleen c nu is dat geen probleem voor mijn gegevens als ik straks opnieuw een partitie maak?

De gegevens die je had op C: ben je al kwijt omdat je al eerder aangaf die geformatteerd te hebben

Dat weet ik alleen omdat ik nu mijn andere partities niet zie, ben ik bang dat als ik een nieuwe partitie maak ik bijvoorbeeld over die andere heen ga ofzo?

je ziet al dat ik er niet heel veel verstand van heb:confused:

Op de foto zie je waar je partities horen te staan, wat staat er bij jou?
Even voor de duidelijkheid op de foto staan geen partities, is het bij jou zoals op de foto?

d5eff1ff9a.jpg

Alleen de C partitie zie je staan... voor de rest niks. Als je windows installeert (met service pack 2 geloof ik) krijg je de schijven weer te zien.

Maar misschien is die harde schijf wel gewoon naar de knoppen... hij liep namelijk in windows vast en je kon geen icons meer aanklikken. Hij liep al heel traag, dus ik dacht gewoon opnieuw formatten. totdat ik dit probleem tegen kom.

Als je windows installeerd en je komt op dat scherm terecht dan staan daar al je harde schijven en partities dus mocht je ooit meer partities hebben gehad dan zijn ze nu weg en zijn ook niet zichtbaar als windows erop staat. Of je hebt een externe schijf dan kan het wel, maar goed, als je windows installeerd en je komt op dat scherm terecht dan type je eerst een
D en dan ENTER en dan een L op het toetsenbord dan is de C: partitie ook weg vervolgens toets je weer op ENTER en daarna doe je een snelle format NTFS en zal de installatie gaan beginnen.

Het kan natuurlijk dat de harde schijf niet meer goed is maar dat weten we pas als je bovenstaande hebt geprobeerd, Succes

PS: meer: http://support.microsoft.com/kb/313348/nl

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan