XP na moederbord vervangen opnieuw installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

basvdK

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 mei 2002
Berichten
1.847
Ik ga zeer binnenkort mijn nieuwe moederbordje Asus A7N8x (nforce) Deluxe samen met mijn AMD 2700+ processor binnenkrijgen. Nu heb ik van mijn huidige configuratie (zie link in handtek.) een image gemaakt.

Mijn vraag is nu:
Als ik alles netjes aansluit, moet ik dan mijn XP (pro) opnieuw installeren of vermeld windows dat er nieuwe hardware gevonden is en gaat ie lekker aan de slag met mijn nieuwe moederbord+ proc? Of zou de image terugzetten een optie zijn (volgens mij is dat hetzelfde als de huidige configuratie op de pc te laten staan)

Ik vind het niet zo'n probleem om alles weer te gaan installeren, maar het zou een hoop tijd schelen...
 
HE slim

He goeie zet over te gaan op de amd athlon prossesor .

Ja als u de nieuwe moederbord krijgt met die amd processor dan moet winxp opnieuw instaleren want die nieuiwe moederbord bevat een andere chipset en die moet geinstaleerd worden en dat doet ie automatish als je winxp opnieuw installeert
 
Volgens mij wel. Ik kan niet 100% exact uitleggen waarom, maar het heeft iets te maken met de drivers en systeembestanden voor je nieuwe moederbord. Ik heb dat vroeger ook eens geprobeerd en tijdens het opstarten begon de miserie al. Er werden veel nieuwe bestanden gevraagd en de pc heeft nooit deftig gedraaid tot ik een clean install deed.

Toen was alles 100% ok!
 
Het heeft gewoon te maken met de chipsetdrivers, de drivers voor je IDE-controller etc etc. Tussen de nForce 2 en de Intel 850 zit een groot verschil, dus je zal zeker moeten herinstallen.

jhonnybos, motiveer eens die uitspraak als je wilt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan