Xp naar Vista?

Status
Niet open voor verdere reacties.

deobus

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2007
Ik gebruik mijn pc dagelijks, en door de berichten toen Vista op de markt kwam heb ik besloten nog te blijven werken op XP. Nu er al een tijd overheen is sinds de release van Vista, vraag ik me af of Vista nu beter werkt. En dan bedoel ik qua programma's die ik gebruik op XP, bijvoorbeeld:

dvd decoder
dvd shrink
newsleecher
(gebruik ik voor eigen gebruik en voor freeware)

Draaien de games van xp tegenwoordig zonder gezeur op vista? ik hou wel eens van een spelletje.. en dan met name WoW.. nog met al het nieuws(zelfs op tv) dat er zoveel problemen waren met vista, vraag ik nu aan jullie:

Wat zijn jullie argumenten voor en tegen vista in vergelijking met xp?

Hoop heel veel reacties terug te lezen :) (meld het vooral qua bugs en of het systeem wel lekker loopt, of vista met de zelfde videokaarten goed werkt en moederborden etc, geen miljoenen foutmeldingen of dat je weer eens geen toegang hebt of wat dan ook, dan mijn epson all-in-one gewoon zijn werk kan blijven doen!)

Bedankt alvast,

Ruben! :thumb:

Vertel eerst een wat meer over de hardware die je gebruikt!

Ik heb hem al geprobeerd op een partitie, beviel wel oke.. heb ook die test gedaan en dat is allemaal goed, aan mijn hardware ligt het dus niet.
Voor de nieuwgierigen:

Motherboard: asus a7n8x gold deluxe edition
Graphic card: Ati sapphire 3850 nog wat ben ff kwijt :P
Ram memory: 2gb ram memory
geluidskaart: geen id, maar tis al een oude nvidia(2 series nog wat)
Dit moet genoeg zijn toch? :P

Ruben

Ik zal, zoalang ik geen problemen ondervind qua prestaties of compatibiliteit met programma's, niet veranderen van OS.

Vista is wel iets sneller als XP, maar is XP is wel veel stabieler !

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar graag nog wat informatie en standpunten over de goede dingen/slechte dingen van/over vista en dan het liefst vergelijken met xp. Ik hoor graag ervaringen! P.S. ik weet dat ie het op mijn pc prima gaat werken ALS ik hem neem!

-Ruben.
Bedankt voor de al geposte reacties :)

- vista heeft natuurlijk meer geheugen en dergelijke nodig maar met die 2Gb heb je natuurlijk wel genoeg.
-vista is mooier dan xp
-vista is in mijn mening trager qua opstarten en afsluiten enzo maar daar valt veel aan te tweaken wat ik trouwens al veel heb gedaan wat help in snelheidswinst.
Onlang heb ik xp nog geinstalleerd op een veel oudere pc dan mijn vista laptop maar deze krijg ik (getweaked) sneller dan xp op vele vlakken maar dan zijn er ook zovele vlakken waarop vista beter scoort, er zijn gewoon te veel dingen om op te noemen.

Over stabiliteitsverschil tussen vista - xp durf ik me niet uit te spreken maar ik denk eerder dat sinds sp1 in vista de stabiliteit wel wat beter is dan in xp.

Ik hoop dat je er wat aan hebt ;)

Ik heb hier een dual-boot vista --> xp en xp is veeeeeel sneller als vista. Toch gebruik ik altijd vista. Daar heb ik geen goede rede voor maar waarschijnlijk komt het omdat ik vista als eerst had.

Verder ben ik van mening dat vista niet slecht is, je moet leren er mee om te gaan. Het werkt allemaal net ietsje anders.

Of WoW goed werkt weet ik niet, ik het kort een demo van WoW gehad en die deed het prima. Verder kom je al een heel eind als je bij eigenschappen compabiliteitsmodus en die dan op xp service pack 2 zet. Ik kon eerst verschillende spellen niet spelen (vbeeldje: GTA Vice City, oud) maar zodra ik de compabiliteit op xp had gezet werkte ie gewoon.

Ik hoop dat je hier iets aan had.

Mvg Phantom

Oke bedankt, ik denk dat ik dan maar lekker steady blijf op mijn XP :)
Maar ik denk wel dat als het tijd is voor een formatie van de harde schijf
ik vista ga uitproberen :) als het niet bevalt kan ik altijd terug, vind het voor nu
teveel moeite, alles loopt net pas weer zo lekker.(nog geen maand terug
formatie en alles opnieuw geinstalleerd en gedownload etc., vandaar : ) )

In ieder geval hartstikke bedankt allemaal,

Ruben :thumb::thumb:

Oke bedankt, ik denk dat ik dan maar lekker steady blijf op mijn XP :)
Maar ik denk wel dat als het tijd is voor een formatie van de harde schijf
ik vista ga uitproberen :) als het niet bevalt kan ik altijd terug, vind het voor nu
teveel moeite, alles loopt net pas weer zo lekker.(nog geen maand terug
formatie en alles opnieuw geinstalleerd en gedownload etc., vandaar : ) )

In ieder geval hartstikke bedankt allemaal,

Ruben :thumb::thumb:

je kan ook gewoon eens een dualboot proberen hé ;)

Niet doen als je draadloos internet gebruikt

Als je draadloos online internet games speelt, kun je beter bij XP blijven. Dit geldt ook als je online muziek beluisterd of video's (bv. via YouTube) bekijkt.

Binnen Vista wordt elke minuut gecontroleerd wat de sterkste draadloze verbinding is. Dit betekent dat je PC om de minuut een hik krijgt, die zeer irritant is als je aan het gamen bent, muziek beluisterd of video's bekijkt.

Zoek maar eens via google op "vista wireless network lag". De problemen met dit fenomeen in Vista zijn bij Microsoft al ruim anderhalf jaar bekend, maar ze doen er niets aan :mad:
En als ik de diverse forums mag geloven is Microsoft voorlopig ook helemaal niet van plan om dit probleem op te lossen.

In XP trad een soortgelijkig probleem ook op, maar kon je dit uitzetten. In Vista heeft Microsoft besloten om dit niet te implementeren :(

Als je draadloos online internet games speelt, kun je beter bij XP blijven. Dit geldt ook als je online muziek beluisterd of video's (bv. via YouTube) bekijkt.

Binnen Vista wordt elke minuut gecontroleerd wat de sterkste draadloze verbinding is. Dit betekent dat je PC om de minuut een hik krijgt, die zeer irritant is als je aan het gamen bent, muziek beluisterd of video's bekijkt.

Zoek maar eens via google op "vista wireless network lag". De problemen met dit fenomeen in Vista zijn bij Microsoft al ruim anderhalf jaar bekend, maar ze doen er niets aan :mad:
En als ik de diverse forums mag geloven is Microsoft voorlopig ook helemaal niet van plan om dit probleem op te lossen.

In XP trad een soortgelijkig probleem ook op, maar kon je dit uitzetten. In Vista heeft Microsoft besloten om dit niet te implementeren :(

het zou goed kunnen dat dat probleem er echt wel is bij een heel aantal mensen maar ik denk dat er nog veel meer mensen die dit probleem helemaal niet voorhebben onder andere ik bijvoorbeeld ;)
Ik heb ooit eens xp nog geprobeerd juist voordat ik ging herinstalleren op mijn laptop maar in xp was men verbinding juist slechter dan in vista hoor :P
Het is nu geen feit dat dit altijd zo is maar veel hangt denk ik ook gewoon af welke netwerkkaart je gebruikt en of je drivers up to date zijn.

mijn netwerk is bij de start van xp slecht, tegen de tijd dat ik hem afsluit is hij ''exellent''
bij mij doet hij er gewoon even over.. :s maar het werkt wel snel nooit problemen met langzaan internet gehad in xp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan