Xp naar win7 upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexaniji

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Beste helpmijers,

Ik heb sinds kort een nieuwe videokaart die directx ondersteund en aangezien dat aleen in win7 beschikbaar is. is mijn vraag of ik van XP naar Win7 kan upgraden en daarbij al mijn geinstalleerde programma's kan behouden?

mvg gino

Hoi...

Je zult vanf xp naar w7 altijd een nieuwe instal moeten doen.Data kan je wel veilig stellen.Merendeel van progs zal je opnieuw moeten instaleren.Directx kan ook in xp btw alleen niet alle versies.;)

[smallIMG]http://www.helpmij.nl/leden/frankwannet//sf9s8l.png[/smallIMG]

Ik denk dat ik het verkeerd heb uitgelegt.

Ik wil dus naar win7, Maar ik heb geen zin om al me programma's weer opnieuw te moeten downloaden/installeren. Is er een mogelijkheid om een soort van backup of zo iets van me programmas te maken?

Grootste probleem wordt dan volgens mij de register verwijzigingen.

is er geen programma voor die je programmas(Zelf te selecteren) en de bijhorende register back up'd?

mvg Gino

Ja maar als je dus een xp- prog backupt,bijv je antivirus dan zit je dus met xp registers.
Kan naar mijn weten nooit goed werken gaan.

hmm jah idd
Dat gaat em dus niet worden.

Ik heb Windows XP PRO 2002 SP3. Is daar een DX11 voor?

Trouwens,

Er schoot mij net wat te binnen! Ik ben ooit van XP naar Vista gegaan waarbij ik wel alles heb kunnen behouden dmv een upgrade. Als ik dat nou eens doe. Van xp > Vista en dan van Vista > XP als dat kan.

Mvg Gino

In de tussentijd had je al je data kunnen backuppen.W7 installeren en dan diverse progjes installeren.
Kost je ook tijd maar dan heb je het wel voorelkaar....

Dat snap ik niet helemaal, Zou je het misschien wat precieser kunnen uitleggen:o

Ja....

Zoals jij voorstelde ga je dus 2x een handeling doen en dan nog eens de nodige backups etc
Die tijd kan je ook besteden aan 1x een w7 instal.

Daarbij vraag ik me af of dat werken gaat.Ik denk van niet.

Hmmmm... ik ga nog even wat extra googlen ;) Ik geef een gil als ik wat heb gevonden ;)

Doe maar eens ja...
(in de tussentijd ipv dit geklets had je al kunnen beginnen:D:D)

Uit het volgende begrijp ik dat als je van xp naar vista gaat dat je gewoon je programma's kan behouden. En van vista naar win7 geldt het zelfde.

“I can confirm that customers will be able to purchase upgrade media and an upgrade license to move from Windows XP to Windows 7 - however, they will need to do a clean installation of Windows 7,” a Microsoft spokesperson confirmed to The Register. “This requires the user to back up their data, install Windows 7, re-install the programs and restore their data.”

Windows Vista users, however, will have the option to install over top their existing OS.

“For PCs running Windows Vista customers have the option of an in-place upgrade of Windows 7 keeping their data and programs intact or to perform a clean install of Windows 7,” added the rep.

Of course, the computer savvy bunch of us, which include all of you reading Tom’s Hardware, already know that a clean installation is the preferred way to go when going to a new operating system. There are just so many old cobwebs that can accumulate in any installation of Windows that a clean start is often preferred. In fact, some of us even go as far to reinstall Windows after a significant hardware change, such as a new motherboard.

Bron: http://www.tomshardware.com/news/windows-xp-7-upgrade-vista,6965.html

Wat let je als je het op die manier wilt doen.Het zou niet mijn keuze zijn maar goed ...het is jouw pc.(liever een nieuwe instal)
Je hebt btw wel gekeken of alle drivers beschikbaar zijn??

Nog niet maar ben ook nog niet zeker of ik het ga doen. Zou jij wel kunnen bevestigen dat als ik van XP naar Vista ga dat het dan wel werkt?

Neen ,dat kan ik niet bevestigen.
dat je van xp naar vista ja.Van vista naar w7 ja(zie ook het schema)
Dat je van xp naar w7 dmv die tussenstap kan ik niet bevestigen.Nooit van gehoord en gelezen.Ook jou bericht bevestigd dit niet.
(we zijn nu een uur verder en w7 had er al op kunnen staan)

ik was weer is onduidelijk :P Ik bedoel dat als ik van XP naar Vista upgrade of ik dan al me programmas wel kan behouden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan