XP naast vista met blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

wlagerberg

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2001
Hallo,

Ik kom er maar niet uit en vraag daarom jullie hulp.

Op mijn laptop wil ik naast vista ook XP draaien met dual boot.
Bij het opstarten van de XP cd (om te installeren op een vrije partitie) krijg ik een blauw scherm met het volgende:

STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0XF748E0BF, 0XF78DA208, 0XF78D9F08)

pci.sys - Adress F748E0BF base at F7487000, Datastamp 3b7d855c

Wat ik begreep na een avondje googelen is dat het ws met drivers te maken heeft. Het zegt mij allemaal niets en misschien dat één van jullie mij kan helpen.

Alvast bedankt

Ik ben bang dat wanneer het wel gaat lukken (het installeren) je nog geen dual boot krijgt. XP installeren ná Vista staat garant voor 100% problemen die alleen met een bootmanager zijn op te lossen. (bootpro o.i.d.)

Véél handiger is om éérst XP te installeren en pas daarná Vista, dan krijg je een werkende dualboot.

Je huidige BSOD zal vermoedelijk worden veroorzaakt doordat de hdd een SATA schijf betreft? Om XP op een SATA schijf te installeren, heb je een driver nodig die je tijdens de SETUP van XP activeert middels de functietoets F6.
Om de driver te activeren heb je een FDD nodig óf een geslipstreamde XP CD.

Dank je voor je reactie.

Ik heb idd ook gelezen dat eerst XP en dan vista installeren beter werkt, maar ik heb geen zin om zo ver te gaan.

Ik lees ook veel over die gesliptstreamde XP cd. Is dat niet XP met SP2 erop? en is die alsnog te maken?

Op de slipstream CD kun je zetten wat jou behaagt. In ieder geval zijn de SATA drivers een must wanneer je SATA hhd's hebt en XP wilt gaan installeren.

Hoe ik die kan maken kom ik wel uit denk ik maar is er een package die al deze drivers heeft of moeten die er stuk voor stuk op? (ik heb gehoord dat SP2 van XP al voldoende is).

Nee, SP2 is theoretisch niet voldoende, het is immers afhankelijk van welk moederbord / chipset je hebt.

Als ik dus een slipstream cd maak van XP met de SATA drivers voor mijn moederbord dan zou dat voldoende moeten zijn ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan