XP naast Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninehundred

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Hallo,

Ik ben bezig met het uitvoeren van een installatie van XP, naast mijn huidige Vista installatie.
Hierbij heb ik deze handleiding gevolgd.
Nu blijf ik alleen na deze stap vastzitten:
# Loop nu de windows installatie door tot u uiteindelijk na een half uur in Windows XP te recht komt

Windows setup gaat eerst alle bestanden kopiëren en vervolgens start de laptop opnieuw op, wat normaal is.. maar dan gebeurt er niks meer en blijft het streepje maar knipperen..

Ik kan verder nergens meer bij, behalve dan de bios.. en ik kan de Windows installatie opnieuw starten (ik heb al 1x geprobeerd de installatie opnieuw te doen, maar zonder resultaat).

Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen en gewoon XP te booten?
Alvast bedankt! ;)

Belangrijk is de vraag op wát voor soort hdd je XP probeert te installeren. Een IDE schijf of een SATA schijf?

Ik dacht een SATA.. kan het nou ook niet nakijken omdat ik niet in Windows kan komen

Dan is je vraag denk ik bij deze (als het een SATA schijf is) opgelost. Je moet dan éérst bij de hardwarefabrikant (moederbord) drivers voor XP voor SATA downloaden en op (bijv.) diskette zetten.
Als je dan XP wilt gaan installeren moet je direct na het opstarten van de Setup op F6 drukken. De XP setup vraagt nu aan je waar de SATA drivers gevonden kunnen worden.
Als die SATA drivers zijn gevonden, worden deze geïnstalleerd en pas dán kan XP verder met de installatie.
Het grote verschil tussen Vista en XP is dat Vista de SATA drivers reeds "aan boord" heeft en dat je ze voor XP tijdens de installatie van XP moet installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan