XP nast Win98 ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miryam

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2002
Ik heb win98 al op me pc en wil ik op een aparte partitie win xP ook er nast hebben.

hoe zou ik dat regelen heb ik geen idee, Misschien iemand kan me helpen.

groetjes
Miryam

Het is mogelijk,

maak een nieuwe partitie (bijvoorbeeld met Partition magic)

En installeer het andere O.S. op de nieuwe partitie.

hoi Rubben,
ik heb al win98 op mij pc en nog een aparte patitie voor win xp vrij de vraag is hoe zou ik beginen de installatie en na de installatie zou ik geen probleem krijgen bij opstarten van een van die window's ?

Laatst bewerkt:
Beste Miryam,

je moet ervoor zorgen dat de ongebruikte partitie NTFS is. Vervolgens installeer je windows op die ongebruikte partitie bijv. D:\

Als je vervolgens de pc opnieuw opstart krijg je een keuze welk besturingssysteem je wenst op te starten.

Ik heb eerste windows xp geïnstalleerd en daarna pas Windows 98 SE. Ik heb daarbij gebruik gemaakt van BootMagic

En bij mij werkt het vlekkeloos, ik weet niet hoe het precies zit als je het op jou manier doet!

Lees eens op de site van microsoft daar staat ook het een en ander uitgelegd over een dualboot

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=306559&product=winxp

Succes ermee

Optie Xp

Volgens mij is dit een optie tijdens de installatie van XP (prof).

FF simpel

Start je pc op als win98 opgestart is druk je je XP cd erin kies setup (of install), Kies volledige installatie (dus geen upgrade)
Op een gegeven moment vraagt hij waar wil je XP hebben en dan geef je bijvoorbeeld D: aan !!

De rest regelt XP tijdens de installatie !

Als hij klaar is en je start je pc op dan krijg je een keuze menu waar je kan kiezen tussen Win98 of XP .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan