XP nederlands vervangen door XP engels op eee pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik heb een eee 100 laptop waar xp nederlands op draait. Nu wil ik die vervangen door xp engels omdat ik de laptop aan familie meegeef naar Thailand. Als ik de engelse xp wil installeren krijg ik de melding dat de geinstalleerde nederlandse versie nieuwer is dan de versie die ik wil installeren. Bij help staat dan dat ik de pc moet opstarten vanaf de cd maar dat lukt mij maar niet om dat te veranderen in de bios. Weet iemand raad?
mvrgr. Kanyarat.

is de key die je gebruikt ook voor engels? en als je windows wil installeren moet je vanaf de cd opstarten. niet in windows zelf.(je raakt wel alles kwijt wat er op staat)

Je moet in de bios instellen dat de cdrom speler als eerste staat ingeteld.

of is het een gebrande/gedownloade/illigale versie?

Laatst bewerkt:
Probleem van het niet booten van CD kan ook veroorzaakt worden door een niet-bootable versie van de CD bv. een update versie.

Het is wel een bootable cd. als ik die op de normale manier probeer te installeren krijg ik de melding dat de reeds geinstalleerde (legale) xp nieuwer is dan de engelse versie die ik wil installeren, en daarmee houdt het op. De harde schijf heeft 2 partities dus ik dacht dan c te formatteren en dan de engelse xp erop. Maar dan krijg ik weer de melding dat c niet geformatteerd kan worden omdat er een besturingssysteem op staat:o

Je zal dan toch echt moeten opstarten van cdrom. kijk even in de bios of de cdrom weel bovenaanstaat met booten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan