Xp netwerk problemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kesum
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarschijnlijk heb je ene installatiefout gemaakt. De splitter moet als EERSTE apparaat aangesloten zijn bij het binnenkomen van de lijn van buiten.
Dit wil niet zeggen dat dit kanstje in de gang bij de deur moet of zo, alleen dat je alle telefoonaansluitingen achter de splitter moet zetten.

Waarschijnlijk is dan je probleem opgelost.

Frans

voor linesharing heb je inderdaad een splitter nodig op je inkomende lijn. let er wel op dat er verschil zit in isdn en analoog.

Aha ok daar ga ik dan eens even aan werken.

Even een update omtrent het netwerk probleem.
Vreemd genoeg ziet computer 1 nu computer 2 en 3.
Tevens zijn deze toegankelijk.

Voor nu ben ik even gered, want voor filesharing is dit voldoende.
Wel jammer dat ik geen idee heb hoe dit komt.

Computer 2 en 3 beweren nog steeds dat computer 1 niet toegankelijk is.

Geplaatst door m@rio
Heb je op pc 1 misschien nog een andere firewall draaien? bijv zonealarm of iets van norton?

Ik kan zo niet vinden of je al vermeld had of je wel of geen firewall op pc hebt staan

Ow sorry,

Maar nee die heb ik niet op computer 1 alleen een virusscanner van AVG en Trend micro.

En die van Xp zelf staat ook uit.

De router schijnt zelf wel een interne firewall te hebben(E-tech RTBR03). Maar voor de andere PC's maakt dit geen verschil dus ik zie niet in waarom die dat wel zou maken voor PC1

Geplaatst door Kesum
/offtopic

Nu het toch over internet gaat, even een andere vraag.

Telkens als wij gebeld worden op de thuislijn valt mijn ADSL verbinding weg en komt hij weer terug als er opgehangen wordt.

Iemand vertelde mij laats dat ik dan een splitter moest installeren 1 kabel naar de telefoonlijn en 1 naar het modem.

Klopt dit?

Als een bus, kijk maar op KPN.com. De splitter moet altijd voor elk toestel of ADSL modem zitten.

greetz:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan