XP-Netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter GORKI
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GORKI

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2002
Hoi,

Ik probeer al dagen om een nieuwe XP machine aan een oude te koppelen, via de wizard, via de netwerk installatie disk maar ik krijg het gewoon niet voor mekaar, wat ik ook lees hier of via Google vindt, het wil maar niet lukken, hopelijk weet iemand raad?

Pc1 PIIII Win XP
Pc2 PIII Win XP

Hcc ADSL, Speedtouch Ethernet Modem

Sitecom Hub met Pc1 in P1 en Pc2 in P2, ADSL in de Uplink.

Pc2 moet dan als "server" gaan dienen en beiden op internet kunnen en via beiden bestanden uitwisselen.

Heb via de wizard op beide pc's eerst de optie gedaan, "deze computer maakt rechstreeks verbinding met het internet of doet dit via een HUB" en toen ook eens op de "server" de optie dat andere computers via deze computer verbinding maken.

Maar helaas dus na dagen lichtelijk irriteren, nog steeds geen resultaat.

Alle firewalls uit ? (ook interne ?!)
Probeer het dan nog eens (als firewall(s) uitstaan) met XP cd

Alle firewalls waren uitgeschakeld toen ik net weer de wizard doorliep op beide pc's en hanmatig pc 1, 192.168.0.10 en subnet 255 heb opgegeven, geen idee wat ik bij DNS moet invullen dus blanco gelaten.

Pc2 is 192.168.0.22 en zelfde subnet.

Nog steeds geen netwerk helaas en pc1, die dan als server zou gaan dien kan niet meer op internet.

Die interne firewall gaat bij mij soms automatisch aan :confused:

Al geprobeerd met de wizard via XPcd ?

Thanks maar de Firewalls zijn idd echt uit, dubbel gecheked en ook al een aantal keer via de Wizard van de XP cd-rom geprobeerd.

knap vervelend.

al gekeken,of de lampjes op je netwerkkaarten,branden(groen)of anders.
is je hub voorzien van lampjes,en zoja branden die daar ook op als de beide pc,s aan staan,zijn je kabels 100% straight.
allemaal zaken die je goed moet controleren,een netwerk in xp,moet simpel werken,dus zit er iets fout.
we wachten je bericht weer ff af,succes

Ja alle lampjes branden trots en vrolijk, heb een stuk of 6 utp kabels hier, allemaal al eens geprobeerd, je weet het maar nooit maar helaas.

Zit erover te denken om maar gewoon PC 1 als server te gebruiken, heb er al een extra netwerkkaart ingeplugd, nog geen contact onderling maar bleek niet te werken met UTP kabel, moet crosscable zijn.

Via de hub wil anders toch blijkbaar niet lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan