XP netwerkprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sillydog

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 apr 2003
Ik heb een probleem met het netwerk, ik heb het netwerk via xp geïnstalleerd en kan nu wel van mijn snelle computer op mijn langzame computer komen, maar niet andersom. Internet staat op de snelle computer en via de langzame kan ik wel internetten via de snelle (beetje ingewikkeld allemaal maar zie maar even). Ik dacht zelf dat het aan het delen lag dus heb ik geprobeerd wat mappen te delen, waarna ik een foutmelding kreeg die vertelde dat de server-service niet was geactiveerd. Toen heb ik bij het configuratiescherp via systeembeheer en services geprobeerd om deze service in te schakelen met als gevolg weer een foutmelding. Namelijk deze: Kan de server-service op de Lokale computer niet starten. Fout 126: kan de opgegeven module niet vinden. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem, want ik er om er niet meer uit!

Heb je op de snelle machine wel bestands- en printerdeling aangezet? Staat deze service ook als gestart vermeld in de services?

re xp netwerk

Ja die heb ik wel aanstaan, maar zoals ik al zei van de 1 wel naar de ander en andersom niet. Softwareprobleem dus! maar hoe en wat weet ik dus ook niet.

re xp netwerkprobleem

Ben nog steeds niet uit het probleem, is er echt niemand die een ID heeft?

sillydog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan