xp niet geinstaleerd op acer m1641

Status
Niet open voor verdere reacties.

corien79

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2009
hallo

wij hebben een acer m1641 en hebben daar windows 7 op geinstaleerd en nu geeft hij aan:
activatieperiode verlopen.
nu willen we terug xp erop zetten, maar deze geeft problemen.

ik start hem via de cd op en hij begint te lopen en dan geeft hij aan dat er een probleem is opgetreden.

weet iemand wat ik moet doen of wat ik verkeerd doe?

grj Corien

En wat mag dat probleem zijn dat optreed? Want zo is het voor ons ook gissen.

Xp heeft er altijd op gestaan? Je kan opstarten vanaf de xp cd?

orgineel stond er windows vista op,
daarna hebben we er windows 7 opgezet en daar geeft die aan dat de actievatie periode voorbij is.

en ja wat het probleem is bij het instaleren bij windows xp weet ik niet hij stopt er in een keer mee,
krijg een blauw scherm en daar staat alleen: er is een fout opgetreden.
en heb het een paar keer geprobeerd en het lukt niet

grj

Hoe is xp er de vorige keer opgekomen dan?

Zit er een sata schijf in de laptop?

er heeft geen xp opgezeten alleen VISTA en WINDOWS 7.

wat is een sata schijf en het is een gewone pc geen laptop

Je schreef dat je xp terug erop wilde zetten, dan ga ik automatisch denken dat xp er dus al eerder op heeft gestaan.

Je kan dus wel opstarten vanaf de installatie cd? Daar gaf je namelijk nog geen antwoord op.

Maar na even zoeken op de site van acer blijkt inderdaad een sata schijf en geen drivers beschikbaar voor xp. Dat zou betekenen dat je eerst voor de sata schijf een driver moet zoeken, deze tijdens het opstarten van de xp schijf op een floppie in de pc moet hebben (of slipstreamen op de schijf). Dan kan je xp installeren, maar zit je met het probleem dat je handmatig alle xp drivers moet opzoeken voor de hardware onderdelen. Dit omdat ze bij acer niet beschikbaar zijn.

Dit windows 7, geen originele schijf? Probeer versie?

Al met al zou ik op dit moment aanraden gewoon weer vista te installeren, is een stuk minder gedoe dan xp en of xp gaat lukken is nog maar de vraag.

oke bedankt voor de moeite.
dan gaan we dat maar eens proberen.

grj

Corien, voor de volledigheid is het wel handig als je ook echt antwoord geeft op specifieke vragen. Via een forum is het namelijk een stuk lastiger goed te kunnen helpen dan wanneer iemand naast je zit. Puur om de kwaliteit van de hulp te kunnen verhogen.

Al ben ik er persoonljik wel over uit dat XP installeren in dit geval geen goede optie zou zijn.

Maar nogmaals, de win 7 versie, een probeer versie? Of gewoon niet geactiveerd?

sorry sorry, ben hier ook geen held in.
ik ga er zeker geen xp opzetten na wat je me zei over de drivers enz.

de windows 7 versie is een gedownloade versie en dat een van de eerste die eigenlijk uitkwam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan