XP niet meer in te komen na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Payama

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2008
Berichten
32
Pc moest opnieuw opgestart worden en hij moest nog wat updates installeren. Na 5 minuten wachten was hij nog steeds niet klaar met updaten dus zelf de pc maar uitgedrukt.

Vervolgens na het aanzetten een scherm, moet kiezen tussen veilige modus, veilige modus met netwerkopdrachten, normaal starten etc. Wat ik ook kies, na 10 seconden valt pc uit en start opnieuw op.

Iemand een tip hoe dit opgelost kan worden?
 
Druk vóór het Windows-logo verschijnt op F6 en kies voor de optie om automatisch herstarten te voorkomen. De volgende keer krijg je waarschijnlijk een blauw scherm, zoals in de bijlage. De omcirkelde dingen zijn belangrijk, dus zou je die(van je eigen blauwe scherm) even kunnen doorgeven?
 

Bijlagen

  • BSOD.jpg
    BSOD.jpg
    106,4 KB · Weergaven: 31
mislukt

Druk vóór het Windows-logo verschijnt op F6 en kies voor de optie om automatisch herstarten te voorkomen. De volgende keer krijg je waarschijnlijk een blauw scherm, zoals in de bijlage. De omcirkelde dingen zijn belangrijk, dus zou je die(van je eigen blauwe scherm) even kunnen doorgeven?

Eej Tomdb, ik heb geprobeerd wat je vroeg, maar hij reageerde niet op het signaal van op F6 drukken. Na een paar keer geprobeerd te hebben drukte ik de hele tijd op F6 maar er gebeurde nog steeds niets.
Ik weet ook niet of hij wel op F6 reageert want net zag ik dat ik als ik caps,num lock en scroll lock indrukte ook geen lichtje ging branden op het toetsenbord. Maar de pijltjestoetsen en enter doen het dan weer wel.

Valt dat te verklaren?
 
Oei:shocked:.. Heb je een installatie-cd van windows xp?
 
Oei:shocked:.. Heb je een installatie-cd van windows xp?

Die heb ik wel, daar ben ik vanmorge al mee aan de slag geweest, maar als ik die erin deed dan gebeurde er verders ook niets en bleef het systeem maar uitgaan en weer aangaan. Moet je dan nog ergens op drukken of moet die cd uit zichzelf het werk gaan doen?
 
Probeer hetgeen ik in mijn eerste post zei, alleen dan in plaats van F6: F8. Je zou ook in het BIOS kunnen kijken of de opstartvolgorde goed staat, anders kan je je pc niet van de xp-installatiecd opstarten. Weet je hoe je in het BIOS moet komen?
 
oplossing

hej
ik ben een goeie maat van payama en ben even bij hem langsgeweest. het bleek dat er een probleem was met de harde schijf, dus ik heb even de windows cd erin gedaan. na reparatie d.m.v. chkdsk is het probleem opgelost, er waren dus een paar bestanden beschadigd bij het afsluiten tijdens een update.

het hele probleem is nu opgelost bedankt voor je hulp,
groeten birkboy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan