XP of 7 op AMD ATHLON X2 250 3,0 GHZ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Beste,

Ik heb hier nog een 2de pc van mij staan met deze specs

AMD ATHLON X2 250 3,0 GHZ
4 GB RAM
Losse videokaaart (weet ff niet welke)
1 TB harde schijf (5400 RPM)

Ik heb er Windows 7 Pro opgezet en hij draait ook wel goed maar vaak na het opstarten duurt het echt lang voordat een programma is opgestart. En hij is pas een maand geleden ofzo opnieuw geinstalleerd.
Maar puur uit nieuwsgierigheid, zou XP 32 bit of 64 bit er sneller op draaien op deze hardware? Want ik heb deze cpu gekocht maar heb geen flauw benul of dit een cpu is voor xp of 7 pc's.
En overklokken doe ik liever nog niet aangezien de cpu pas 4 maanden oud is ofzo.

Laatst bewerkt:
Je noemt het probleem zelf al: W7 pro. W7 Pro is een best zwaar OS. Je kan beter iets als W7 starter hebben, dat is lichter en zou in principe sneller op moeten starten. Ook zou het helpen om Windows op een kleine HDD te installeren (niet per se een SSD) en die dan regelmatig te defragmenteren (na updates).

Oo? ik dacht dat er tussen de versies weinig verschil zat op het gebied van systeemeisen???
Maar starter heb ik niet, en heb geen zin om die kopen.
Windows 7 pro kon ik via MSDN aankomen.
XP PRO heb ik nog wel legaal liggen, als je moet kiezen tussen xp pro en windows 7 pro? Wat is dan het beste gezien de cpu?
En als je zegt xp pro welke moet ik dan nemen 32 bit of 64.

neem xp pro maar ,en of je 32 of 64 bit moet??? dat hangt van je systeem af ,kan die 64 bit aan??? anders gewoon de 32 bit nemen

@vanschagen: de TS heeft 4GB ram, dus waarschijnlijk is het het beste om gewoon 64-bit installatie
te doen.

Thx voor de reacties.
Het bordje is een asrock 770 AM3 en op de site staan idd drivers voor 64 bit.
Maar kennen jullie deze cpu want volgens mij is het echt een twijfel geval. Maar ik heb liever een pc die snel is dan een waar Windows 7 traag op draait snapje.
En die harde schijf kan het dat niet zijn 5400 RPM? Mja kheb ook niet veel zin om een nieuwe te kopen van 7200 RPM.
En ik heb wel eens een keer de snelheid gemeten van die 5400 rpm en die kwam hoger dan een oude 250 gb 7200 rpm dusja.

@Denniske: ik denk niet dat het een probleem is dat ie op 5400rpm draait. Je kan natuurlijk de motor vervangen :), maar probeer eens cache-geheugen en tijdelijke bestanden te wissen met Ccleaner. Werkt heel goed! Ook programma's uitzetten in MSconfig werkt heel goed.

de athlon II x 2 250 kan gewoon windows 7 home premium 64 bit aan
dit is gewoon een 64bits processor

dat zijn alle athlon II en Phenom II processors

@Firestorm Ja ik snap dat hij dat aan kan, maar ik bedoel qua snelheid welk van de 2 "xp of 7" gaat het rapst op die pc.

Ja dat heb ik wel eens geprobeerd maar dat gaat niet vanwege de software en daar gaat het niet om nu in deze kwestie.
Linux is idd chill maar ik gebruik die pc voor heel veel dingen (oa datarecovery) daarom wil ik weten of xp of 7 op die pc sneller is.
maar uit de antwoord hier maak ik op dat xp sneller zal zijn?

Xp is inderdaad sneller dan W7, dat klopt. Maar: zoals mas90009 al zegt, Linux werkt ook best goed. En voor linux heb je ook redelijke data-recovery sets. Anders kan je het altijd nog via Virtual Box doen.

@Firestorm Ja ik snap dat hij dat aan kan, maar ik bedoel qua snelheid welk van de 2 "xp of 7" gaat het rapst op die pc.
gaat prima je kan windows 7 prima op een pentium 4 doen dus de athlon x 2 250 zou geen probleem moeten zijn
echter raad ik je wel aan om het op home premium te houden
windows xp zal wellicht iets sneller gaan maar denk eerlijk gezegd niet dat er een merkbaar verschil zal zijn

Laatst bewerkt:
Thanks voor de antwoorden.
Als het niet echt veel verschil zal zijn houd ik het zo wel.
En ik laat er pro op want anders moet ik weer een nieuwe licentie kopen en ik gebruik liever geen illegale zooi...
Linux is chill ja maar ik gebruik veel programma's en ook voor school (office 2010) sommige functies heb ik ook nodig.
Misschien dat ik nog een keer een 7200 rpm schijf koop maar nu nog niet ik heb hier meerdere schijven in de omloop en dat schuif ik door. in me main pc zit wel 1 tb 7200 rpm.

Beste mensen,

Ik heb jullie laatste een issue voorgelegd tussen xp/7 op een x2'tje.
Ik heb hem opnieuw geinstalleerd.
Ik ben ook eens gaan overklokken.
Stock gaan deze cpu's op een snelheid 3.0 ghz. Ik heb hem op luchtgekoeld over kunnen klokken tot maar liefst 3,9 GHZ stabiel (prime95)
Als ik hoger ging kreeg ik errors bij Prime95, ik had het voltage kunnen verhogen maar dat vind k voorlopig nog niet nodig.
Heb uiteraard wel een andere koeler erop (scythe 2000 zz samurai ) had ik al.
Hij is uiteraard een flink stukje sneller !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan