XP of Vista? adviseerd vista advisor wel goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Net een MSI barebone gekregen voor mijn dochter met een pentium4 1,7 GHz processor, 512Mb intern geheugen en een 80 Gb harddisk. Leuk ding (geloof ik) met een tv kaart, muziek etc.. Daar staat nog een vista premium op van de vorige eigenaar. Vista advisor adviseert vista ultimate??!! Dan moet er wel 512MB geheugen bij en ook de videokaart moet dan vervangen worden door een betere. Dat gaat mij wat te ver. Hoe kan dan vista ultimate geadviseerd worden? Deze vista moet er in ieder geval af. Zou het dan niet beter zijn om er een legale xp op te zetten (als ik die voor een schappelijke prijs kan vinden)?

Ik verkies zowieso XP boven vista. Dit omdat veel programma's nog niet met Vista overweg kunnen en waarom overstappen als XP het nog goed doet? Zelf stap ik pas over als Vista stabiel genoeg is en met alle software overweg kan die ik nodig heb.

In principe kan Vista met de genoemde configuratie uit de voeten, alleen denk ook ik dat XP een stuk soepeler zal draaien.

Niet dat Vista niet goed is of onstabiel zou zijn, in tegendeel zelfs, maar om vlot te kunnen werken moet er wel een stevige configuratie zijn.

strange!!??

mijn spec's
p4 2.8 ht
2 gig intern
video 850xt pe

advies:home basic!!!!!:confused:

Dan klopt het toch niet. Een pc die 2x sneller is dan die van mij word vista basic geadviseerd! Vreemd:o Zelf heb ik vista premium op mijn pc staan en ik moet zeggen dat ik nog geen noemenswaardige problemen ben tegengekomen behalve dat het mooie ervan mij een beetje tegenvalt. Ik kreeg de gratis upgrade bij mijn laptop en ach, voor die prijs:D Het draait probleemloos (tot nu toe) maar gekocht had ik het nog niet. Ik denk dat het verstandig is om maar op zoek te gaan naar een betaalbare xp voor dat muziekding van mijn dochter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan