Xp of Win 7 op een Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Een kennis van mij wil een nieuwe pc kopen (geld geen probleem)
hij is in een Apple winkel geweest en heeft wat pc bekeken maar vergeten de vraag te stellen kan op een Mac ook XP en later Win 7 besturingssysteem draaien.
hij werkt nu nog met XP en wil eigenlijk daarmee doorwerken tot Win 7 uitkomt en voldoende getest en goed bevonden.

zelf heb ik hem een gewone Win pc aangeraden maar ja wie ben ik

Er zijn manieren/programma's om dit te doen ja, maar wat er dan in feite gebeurd is dat je windows in een soort van virtuele pc gaat draaien , wat dus eigenlijk de prestatie van de apple behoorlijk aantast. (ook al zegt men hier het tegen gestelde zelf heb ik het alleen maar langzamer zien worden.
Zelf zie ik ook het nut niet om een apple te kopen als je toch windows wilt draaien, is hetzelfde om een iphone te kopen en dan proberen om daar windows mobile op te zetten.

.

Laatst bewerkt:
Er zijn 2 manieren om een Windows OS op een Mac te zetten.

1) Bootcamp: Installeer Windows op een 2de partitie (deze partitie wordt automatisch aangemaakt tijdens de installatie van Bootcamp). Het voordeel is dat je Windows native draait maw er is geen performanceverlies. Deze manier is de beste keuze als je games wilt spelen, omdat je Windows exact werkt zoals op een andere pc. Het nadeel is wel dat je de Mac moet herstarten als je Windows wilt gebruiken (en je zit momenteel in Mac OS X). Bootcamp is gratis en in standaard meegeleverd bij Mac OS X Leopard

2) Koop VMWare Fusion of Parallels en installeer Windows virtueel in Mac OS X.
Het voordeel is dus dat je Mac OS X en Windows tegelijk kan gebruiken, maar de Mac applications zullen wel iets trager lopen omdat je een Windows OS volledig virtueel draait in Mac OS X. Als je nu bijvoorbeeld af en toe een programma wilt gebruiken dat enkel voor Windows bestaat en niet gamed, dan is dit de beste optie omdat je niet moet herstarten, en je kan Windows (XP/Vista/7) virtueel opstarten wanneer je wilt.
VMWare Fusion of Parallels kost ongeveer een 80 EUR geloof ik.

Ik gebruik zelf Mac OS X, maar ik heb ook Windows XP geïnstalleerd via Bootcamp. Maar omdat ik af en toe een Windows-only programma nodig heb (zonder dat ik wil herstarten) heb ik in VMWare Fusion een nieuwe 'virtuele machine' aangemaakt die de Windows gebruikt die op de 2de partitie werd geïnstalleerd. Er is wel 1 klein nadeel hieraan. Ik kan namelijk mijn virtuele Windows niet 'pauzeren' (of suspenden) omdat ik de Windows ook native kan gebruiken en dus de programma's die gepauzeerd zijn in Windows kunnen niet hervat worden als ik mijn Mac opstart in Windows.

Hier kan je het volledige 'verhaal' lezen:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=145917 (wel in Engels)

Ik hoop dat dit u al iets heeft geholpen.

iAtkos ken ik niet, maar ik weet wel dat als je Mac OS X op een PC probeert te installeren dat je dan bijna altijd driver problemen hebt. Hierdoor heb je dan geen geluid, mss geen wireless, slechte resolutie/graphics, ...

Heb hem al julie antwoorden voorgelegd dit was zijn antwoord

Cor,
Daar kan ik kort op zijn. Naar de hel met Apple.
Ik ben te oud om nog een studiejaar mee te maken.
Als het niet gemakkelijk gaat hoeft het niet.
Op naar Paradigit.
Vrolijke groet, Toon

Alsof Bootcamp niet makkelijk is -.-

Enige wat je in Mac OS moet doen is de Bootcamp setup draaien.
Er wordt wat ruimte vrijgemaakt voor Windows en daarna is het een kwestie van je Windows CD er in drukken.

Als de installatie klaar is druk je de meegeleverde Mac OS-cd er in zodat je alle drivers hebt en klaar.

Net zoveel moeite als met een normale PC en Windows installeren ;)

Geen probleem Win7 op de imac via bootcamp en driver van de oscx cd rom.
Tja imac is gewoon een intel pc met kuren als het om windhoos gaat.

ontbrekende drivers

Alsof Bootcamp niet makkelijk is -.-

Enige wat je in Mac OS moet doen is de Bootcamp setup draaien.
Er wordt wat ruimte vrijgemaakt voor Windows en daarna is het een kwestie van je Windows CD er in drukken.

Als de installatie klaar is druk je de meegeleverde Mac OS-cd er in zodat je alle drivers hebt en klaar.

Net zoveel moeite als met een normale PC en Windows installeren ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan