XP onder Vista installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkGerby

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2006
Hallo,
Ik heb sinds vorige week een Medion MD8830 met Vista voorgeinstalleerd. Nu merk ik echter al dat veel spellen niet meer werken en dat het geluid vanaf YouTube regelmatig niet te horen is. Geluidstesten via de diverse instelprogramma's werken wel !
Ik heb geprobeerd XP te installeren, maar deze kan geen harde schijf (-ven) vinden.
Wie weet een oplossing voor beide problemen.

Bvd Henk

Dank je Frank,

Maar dat is het um nou juist, Ik heb wel al partities aangemaakt (via Vista) maar als ik de XP installatie wil starten kom ik op gegeven moment in een scherm waarin gevraagd wordt op welke partitie XP geinstalleerd moet worden. Er wordt drie maal een "Onbekende schijf" gevonden en dan de mededeling "Geen schijf in dit station". Installeren en/of verijderen lukt niet.

Vwb Geluid ,drivers zijn geinstalleerd, codecs mag ik hopen met Mediaplayer laatste versie .
Soms wel, soms nie ?

Henk

Ik heb deze computer gezien bij vrienden en wat programma's verwijderd en geinstalleerd.
Voor zover ik mij kan herrineren is de harde schijf in 2 partities gedeeld de c en d daarnaast staan er nog de e,f,g en h dit zijn de dvd speler en 3 maal een cardreader.
Je nieuw gemaakte partitie zal als je er geen andere benaming of pad aan hebt gegeven waarschijnlijk als i schijf staan.
Beste kun je even in schijfbeheer kijken wat de benaming is van die nieuw gemaakte partitie en desnoods daar de d partitie van maken door alle schijven/readers een letter op te schuiven.

Indien je XP wilt installeren op een vrij nieuwe computer kan je de melding krijgen dat hij geen schijven kan vinden. 9 van de 10 keer komt dit om dat je RAID schijven hebt, en op de XP installatie schijven staat standaard geen RAID drivers. Je kan proberen om RAID uit te schakelen in je BIOS en dan weer proberen, of je kan met het programmaatje VLITE heel eenvoudig een nieuwe XP installatie schijf maken met de RAID drivers er in. En daarna kan je XP zonder problemen op een andere partition installeren. Als je daarna VISTABOOT Pro gebruik kan je er heel eenvouding een dual boot systeem van maken

succes

hhuu??

Zelden koop je een computer met raid!!!
Als een moederbord raid ondersteund zegt dat niet dat er op raid is geinstalleerd, en een comp waar maar 1 hd inzit is nooit geen raid!!!!!
Als xp geen schijven vind zul je eerst drivers voor s-sata hd's moeten zoeken.
Vlite is voor vista nlite is voor xp !!!

Weer een behoorlijke spraakverwarring en het verhaal van de klok en de klepel!!

het probleem is, dat in de PC ongetwijfeld een SATA harddisk zit en die wordt door XP standaard niet herkend.

Er zijn twee mogelijkheden:

1) De SATA drivers van het moederbord op diskette zetten en tijdens de XP installatie wanneer dat gevraagd wordt op de F6 toetst drukken en dan met de diskette de SATA drivers laden:

2) Met nLite een slipstream maken van XP met geintegreerde SATA drivers

Ik heb sinds maandag ook een Medion MD8830.
Ik werk niet graag onder windows vista , dus heb ik er dinsdag al
XP , opgegooit.

Ik had hetzelfde probleem , dat hij geen HD zag.
ik weet nu ook wat het probleem was,
XP heeft alleen Intel® Raid/Sata drivers , maar de Medion
gebruikt Nvidia® Raid/Sata drivers.

maar ik heb dit op gelost met het progamma : nLite www.nliteos.com . ik heb me drivers geslipstreamd met me Orginele Windows® XP®, en dat werkte wel

________________________________-
voor het geluid , kan ik geen oplossing geven
- maar ik heb via vrienden gehoord en zelf ook ondervonden , dat onder
Windows Vista® Home Premium (alle versies van Vista® het geluid het soms niet doet
dit is volgens mij hoort dit bij Vista® , want onder XP® heb ik geen problemen

Laatst bewerkt:
Mijn dank, Mijn dank

Inmiddels heb ik"XP" via "Virtual PC" kunnen installeren, ik zal jouw oplossing nog even uitproberen, omdat ik toch een echte dualboot wil kunnen uitvoeren.

Vraagje: Wat bedoel je met slipstreamen ?

Henk

Ik bedoel daarmee , het samenvoegen van de drivers voor je moederbord , en S-ata HD , en je Raid controller met windows xp installatie ,

Ik heb het progamma nLite er voor gebruikt ,

als je het progamma installeert onder vista ,
moet je even de CD van XP er in doen , en de inhoud van de CD kopieren , naar bijv:
Bureaublad , wel in een mapje (werkt niet vanaf de DVD)

dan start je het progamma op , en dan moet je eerst even zeggen waar de windows xp in staat , dan druk je op volgende.

dan gaat die even naar de windows kijken.
daarna gaat die vragen of je nog hotfixes , service packs of drivers , wilt bijvoegen ,
onder aan staat ook maak een bootable .iso kies deze ook.
dan kies je volgende , en dan gaat hij het samenvoegen , en een bootable . iso maken
dan kan je ultra iso , of een andere progamma gebruiken ,
om de .iso te branden.

als hij klaar is met branden , dan start je de pc opnieuw op , en dan als het goed is
doet hij het :)

Raid/Sata drivers

Beste,

Ook ik heb enige tijd geleden de MD8830 aangeschaft en wil XP als dualboot installeren. Maar waar kan ik de juiste Nvidia Raid/Sata drivers voor XP downloaden? Gewoon op de site van Nvidia? Welke drivers zijn dat dan precies?
Bij voorbaat dank...

Ik heb sinds maandag ook een Medion MD8830.
Ik werk niet graag onder windows vista , dus heb ik er dinsdag al
XP , opgegooit.

Ik had hetzelfde probleem , dat hij geen HD zag.
ik weet nu ook wat het probleem was,
XP heeft alleen Intel® Raid/Sata drivers , maar de Medion
gebruikt Nvidia® Raid/Sata drivers.

maar ik heb dit op gelost met het progamma : nLite www.nliteos.com . ik heb me drivers geslipstreamd met me Orginele Windows® XP®, en dat werkte wel

________________________________-
voor het geluid , kan ik geen oplossing geven
- maar ik heb via vrienden gehoord en zelf ook ondervonden , dat onder
Windows Vista® Home Premium (alle versies van Vista® het geluid het soms niet doet
dit is volgens mij hoort dit bij Vista® , want onder XP® heb ik geen problemen

nee, je drivers staan op je speciaal gedeelte van de HD , en er wordt ook een Cd/DVD meegeleverd waar de drivers opstaan , cd heet - manual en support als ik het goed heb (witte kleur) de nVidia drivers staan hier op incl. alle andere drivers voor realtek 7.1 geluidskaart bijvoorbeeld

grt. Bjorn ,

dualboot werkt perfect heb het ook geprobeerd

Bedankt voor de tip.
Heb nu XP installatie CD geslipstreamd met nLite, werkt perfect. Er doet zich alleen het volgende ongemak voor. Voor de installatie van XP heb ik in Vista de partities gewijzigd m.b.v. Acronis Disk Director. De situatie was toen alsvolgt:

C: Windows Vista - NTFS
D: RECOVER - FAT 32
E: Windows XP (leeg) - primair/NTFS
F: Eigen Documenten - NTFS

G: CD/DVD Drive
H: Kaartlezer 1
I: Kaartlezer 2
J: Kaartlezer 3

Ik wil dus XP installeren in E: Echter tijdens het opstarten van de geslipstreamde installatieCD leest hij keurig netjes de HD. Maar als ik moet kiezen waar ik XP in wil installeren zie ik opeens dat de partitie-letters zijn gewijzigd en zie ik:

C: Windows Vista
D: Eigen Documenten
E: RECOVER
I: Windows XP (leeg)

F,G en H zijn de kaartlezers en J de CD/DVD Drive (kan ook andersom zijn)

Weet je misschien een oplossing om XP toch in E te krijgen?

Groetjes, Frans

nee, je drivers staan op je speciaal gedeelte van de HD , en er wordt ook een Cd/DVD meegeleverd waar de drivers opstaan , cd heet - manual en support als ik het goed heb (witte kleur) de nVidia drivers staan hier op incl. alle andere drivers voor realtek 7.1 geluidskaart bijvoorbeeld

grt. Bjorn ,

dualboot werkt perfect heb het ook geprobeerd

Nee, maar dit probleem had ik ook toen ik Vista bij XP er op had , maar
dit doet het systeem aanpassen , maar voor de werking maakt het niets uit

Laatst bewerkt:
Ik heb XP dus maar in I: geinstalleerd om andere gegevens niet te verliezen. Daarna terug naar Vista, via de installatie-DVD en zie dat XP hier in de E: partitie staat. Met Easyboot geprobeerd de opstartboot aan te passen, maar kan voor XP niet kiezen voor I (daar staat volgends Vista een kaartlezer). Als ik met Easyboot zeg dat XP in E: zit en ik start de PC opnieuw op dan krijg ik inderdaad de keuze uit Vista en XP. Maar als ik voor XP kies dan start deze niet op. Logisch als volgens XP het besturingssysteem in I: zit. Hoe nu verder? Moet ik Vista gewoon opnieuw met de fabrieksinstelling installeren en XP dan in H: of I: laten installeren. Zou hem liever in E: hebben, maar ja....Al met al, maakt het dus wel wat uit voor de werking. Hoe heb jij het dan gedaan? Heb je je partities aangepast of hernoemd?
Groet, Frans

Nee, maar dit probleem had ik ook toen ik Vista bij XP er op had , maar
dit doet het systeem aanpassen , maar voor de werking maakt het niets uit

ik heb hetzelfde gehad , maar heb VISTABOOTPRO gebruikt, hier ziet hij dat hij 2 besturingssystemen heeft , verder heb ik niks gedaan . En werkte het wel

Bij VistaBootPro heb je om het programma te starten een internetverbinding nodig. Die heb ik nog niet op mijn nieuwe computer. Vandaar EasyBoot dus. Maar zal dit zeker gaan proberen.
Groet, Frans

Nou, ben maar weer eens helemaal opnieuw begonnen....
Eerst Vista opnieuw geinstalleerd, daarna XP. Gaat allemaal goed. Vista weer opgestart en VistaBootPro opgestart (is trouwens geen internetverbinding voor nodig). Xp opgenomen in de boot en opnieuw opgestart.
Krijg dan keurig de keuze of ik in Vista of XP wil opstarten. Als ik Xp wil opstarten krijg ik een foutmelding van het bestand: \NTLDR - status 0xc000000f met de melding "toepassing ontbreekt of is beschadigd". Het scherm adviseert mij opnieuw op te starten en bij de setup voor de herstelfunctie te kiezen. Wanneer ik echter opnieuw opstart met de XP-cd dan gaat hij gewoon van begin af aan weer opnieuw installeren zoals ik in het begin al heb gedaan. Een vicieuze cirkel dus...Hoe kan ik deze fout herstellen, zodat XP wel normaal opstart?
Groeten, Frans

Het niet zien van de harde schijven

Geachte L's.,
Ik heb deze discussie met veel interesse gevolgd, daar ik een HP Pavillion DV9680 heb aangeschaft met voorgeinstalleerd Vista.Ook ik wilde XP installeren, echter ook ik kreeg de melding dat er geen schijven beschikbaar zijn. Hoe kom ik aan de drivers voor de XP installatie? Ik heb er geen enkele CD bij ontvangen. Welke extensie hebben deze drivers.
Hoeveel bestanden zijn het?
Waar [op welke dir] kan ik ze in mijn systeem vinden? Oke, ik weet dat ik veel vraag, maar weet totaal geen weg in Vista.
Bij voorbaat hartelijk dank van

NOTARIS

Geachte NOTARIS (!?)

Aangezien je geen CD hebt meegekregen, zouden de drivers van Vista (en misschien ook die van XP) in de D-partitie (RECOVER) moeten zitten. Daar zou ik in ieder geval eens een kijkje nemen. Zitten ze daar niet in, dan vrees ik dat je alle drivers op internet moet zoeken en downloaden.
Mvg, Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan