xp op 2 plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo koeten

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
ik "had" C met medion XP erop. Heb de kast (die de koeling niet aan kon met 4 sata's weggegooid) vernieuwd en eigen XP van de C verwijderd. Toen dacht ik dat ik XP-media opnieuw op de C ging installeren, maar dat werd (zomaar) F. In middels zijn "mijn doc' s etc weer op C, maar een deel van de programma files kan (ik) niet naar C krijgen. klopt dat? Ik denk het wel nl.
Ook heb ik in C een raar bestandje wat absoluut niet weg te krijgen is $WIN_NT$.~BT, en dat stoort me mateloos. vooral omdat die map leeg is.

groeten,
theo

Als ik nu wist waar dit over gaat :shocked:
ff duidelijk omschrijven graag :)

meen je niet echt he? maar zal je helpen.
Op de medion stond XP op de C. geformateerd en opnieuw mijn eigen XP media geinstalleerd, alleen kwam die op Fipv C. rest staat in de eerder topic.
ik wacht....

Tja, klinkt wel erg verwarrend hoor.... Lijkt me verstandig om helemaal overnieuw te beginnen. Dus vanuit DOS de schijven formatteren (eerst wellicht backups maken van documenten, mail etc) Dan XP opnieuw installeren vanaf CD. Ik heb het vermoeden dat je op de verkeerde wijze XP hebt proberen te verwijderen (vanuit Verkenner?) en dat er dus restanten zijn achtergebleven op de C-schijf waardoor XP de eerstvolgende logische keuze heeft gemaakt door XP op F te zetten (melding heb je trouwens wel voor je neus gehad hoor)

Denkelijk heb je die partitie niet alleen geformateerd, ook had je eerst de partitie verwijderd, maar dat heeft natuurlijk niets te maken met een "medion" pc.

Indien je dat doet, partitie verwijderen dus, wordt de eertvolgende partitie de C: en schuiven alle partities een plaatsje terug qua schijfletter, en de nieuw aangemaakte, de vroegere C:, wordt nu de eerstvolgende vrije schijfletter, de F:, waar nu, windows op geinstalleerd is.

Uithuilen en opnieuw beginnen.

Eerst de andere partities in schijfbeheer op hidden zetten, je kunt daar ook zien welke partitie je de C: wilt hebben, opstarten met de XP cd, als het goed is ziet deze de eerste dan ook weer als de C:, en opnieuw deze formateren, daarna weer installeren, en als alles draait, de andere partities weer unhidden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan