XP op andere HD zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbolland

Verenigingslid
Lid geworden
5 jul 2001
Berichten
327
Hallo,

Mijn oude pc met XP-home daarvan denk ik dat de HD het eerdaags gaat begeven, hij begint een beetje veel lawaai te maken.
Nu is de pc een HP met voorgeinstaleerd XP (bij aankoop) met 2 partities waarvan op de 1e XP staat en op de 2e part. is een recoverij.
Er was geen instalatie schijf bij de aankoop aanwezig.

Mijn vraag is: Kan ik deze hele HD copyeren naar een nieuwe HD en met deze nieuwe de pc weer laten werken?
 
Bedankt voor de reactie,

Maar alleen de Hd wordt vervangen en de bios staat op auto detect.
 
Als je ervoor zorgt dat de nieuwe schijf eenzelfde type harddisk is als je nu gebruikt (dus een nieuwe IDE schijf als je nu IDE gebruikt, een nieuwe SATA schijf als je nu SATA gebruikt) dan zou het moeten kunnen. Zorg er wel voor dat de nieuwe schijf minstens even groot is als de huidige.

Je kunt gebruik maken van (bijv.) Norton Ghost die je (eigenlijk illegaal op die cd gezet) terugvindt op de Hiren's Boot CD. Start daarvoor op van de Hiren's Boot CD, en kies in het keuzemenu voor "Mini Windows XP". In het HBCD menu kun je dan (ergens) Ghost terugvinden om je kopieerwerk mee te gaan doen.

Er zullen meerdere mogelijkheden zijn, maar bovenstaande is er 1 van.
 
Bedankt voor de reactie Tijs, we gaan even kijken op die bood cd of het te doen is.
 
Let even op dat versie 11.x van Hiren's Boot CD niet meer Ghost bevat. Je moet dus (bijv.) versie 10.6 hebben.
Ghost staat in het HBCD menu onder Menu -> Backup -> Norton Ghost

Tijs.
 
haha, ik had net 12.0 op cd gezet.
We pakken ook ff 10.6

tnx voor de tip

Ik heb net gekeken bij 10.6 maar ik zie nergens een download knop?
 
Laatst bewerkt:
In Hiren's 12.0 versie is een nieuw, 'grafischer' programma als clone-programma beschikbaar: Seagate DiscWizard die vanuit Mini Windows XP te starten is (in HBCD menu -> Menu -> Backup). Die zit weer niet in Hiren's 10.6

Bij beide programma's blijft het opletten wat je aangeeft als bronschijf en wat als doelschijf. Dit is overigens normaal gesproken alleen een probleem als beide schijven (precies) even groot zijn. Ik neem aan dat de nieuwe schijf (veel) groter is dan de bronschijf.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan