xp op c en xp op d

Status
Niet open voor verdere reacties.

yaron

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2002
:) Ik heb hier een laptop onderhanden waarop xp op de c-drive staat. Ivm het ontbreken van de licence key heeft de eigenaar van deze laptop een nieuwe editie van xp gekocht. xp proffessionel.

Bij het installeren van de nieuwe xp bleek dus achteraf dat het besturingssysteem was geinstalleerd op de d- drive. Iets wat ik dus niet wilde.

Ik heb het dus nog een keer geprobeerd en toen lukte het dus wel om het op de c - drive te plaatsen. Bij het opstarten bleek toen dat ik kon kiezen uit twee systemen. Het systeem op c en op d. Waarschijnlijk wel Logisch, maar niet gewenst. Ik heb dus de d drive geformateerd in de hoop dit verschijnsel bij het opstarten niet meer tegen te komen. Toch kreeg ik dit weer te zien na de opstart.

Iemand een idee hoe ik hiervan af kom?

Alvast Bedankt :thumb:

Ga op zoek in de pc naar boot.ini (wel verborgen bestanden laten weergeven) en haal de foutieve installatie regel eruit.

Mocht je het niet vertrouwen plaats je boot.ini hier zodat wij ernaar kunnen kijken

Bedankt voor dit advies. Schijnbaar is dit makkelijk te verhelpen.

Toch een kleine vraag nog. Ik weet niet precies waar ik boot ini. moet zoeken. Ik heb gekeken in de system32 folder, maar kwam het daar niet tegen.

Jeroen

Je boot.ini staat gewoon in de root van windows dus c:\

Maar geef ook aan dat beveiligde besturingssysteembestanden zichtbaar zijn (mapopties, tabblad weergave en vinkje weghalen bij beveiligde besturingssysteembestanden verbergen)

Systeem eigenschappen > opststart en herstelinstellingen > instellingen> bewerken.

Zo moet het er ong. uitzien:

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Fantastisch, het is gelukt!!

Hartelijk dank!!!!!

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan