XP op C-partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeffreyB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Hallo,

Een half jaar geleden heb ik een nieuwe pc gekocht met card reader. Na de installatie merkte ik op dat windows C,D,E,F toekent aan mijn card reader en mijn harde schijf H, I en J (ik heb mijn schijf in 3 parties verdeeld). Ik heb op internet gekeken om dit probleem te verhelpen maar kwam er achter dat het niet mogelijk is om een systeempartitie te hernoemen (in iedergeval niet aan te raden), dus heb ik me hier maar bij neer gelegd. Echter mijn pc is wat traag en ik wil hem graag opnieuw formateren.

Mijn vraag is nu, wat moet ik doen om windows weer op een c-partitie te laten installeren. Op mijn andere partities staat nog 60Gb aan belagrijke gegevens, dus is het mogelijk om deze te behouden en als nog de partities een logische indeling te laten maken?

Alvast bedankt

Koppel de cardreader af, start op van je XP cd en kijk eerst wat de schijfletters zijn.

Indien het het gewoon de C: is die als eerste wordt aangegeven, kun je hem misschien formatteren en de setup draaien, zoniet, niet de partitie wissen, want dan wordt gelijk de eerstvolgende partitie de C:, dan heb je windows nog niet op de C: schijf.

Die kun je dan het beste verwijderen met een 98se opstartflop in fdisk, dan wel eentje aanmaken in fat32.

Nu weer opstarten van de XP cd en die partitie in ntfs formateren en de setup draaien.

Later kun je de cardreader weer aansluiten, die krijgen dan de drive letters achter de laatste van de hdd en cd/dvd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan