XP op CD zetten van op comp. geïnstall. versie. Mogelijk??? Hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ComputerOnbenul

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2004
Als iemand geen CD'tje heeft van op zijn/haar computer geïnstalleerde XP, maar toch die geïnstalleerde XP op een CD wil hebben, is het dan mogelijk een CD'tje er van te bakken (en die later gewoon probleemloos te gebruiken dan, bijv. als door crash nieuwe installatie gewenst is, of om op andere aangeschafte computer te installeren)? Zo ja, HOE? Bij voorbaat dank voor reactie!

Laatst bewerkt:
De vraag is niet helemaal duidelijk, maar als er een XP-licentie aanwezig is, kun je een kopie maken van een XP-CD. De licentie werkt standaard maar op één PC.

Als je geen licentienummer hebt, maar wel een werkende XP is een image de enige oplossing om na een crash XP terug te krijgen.
Je kunt trouwens het licentienummer wél achterhalen. Maar, dan nog geldt wat Tiborv zegt.

Van op computer geïnstalleerde Windows XP, CD-versie maken.

Bedankt voor reactie. Het serienummer is bij mij terug te vinden onder "systeem-eigenschappen". Ik dien uit Uw antwoord dus te mogen begrijpen dat het moet kunnen? .........weet echter nog steeds niet HOE!
En met opmerking "serienummer is wel te achterhalen", wordt toch bedoeld dat dat terug te vinden is bij "systeem-eigenschappen"?

Laatst bewerkt:
Serienummer is niet hetzelfde als licentienummer.
Om dit laatste te achterhalen moet je een bepaalde procedure volgen (progje hebben). Die/dat ken ik niet, moet je even naar zoeken. Hier in het archief is het bekend.
Je kunt van een geïnstalleerde XP geen CD maken.
Wél een image van je C-partitie met Windows, met een programma als DriveImage en die kun je dan bijvoorbeeld op een DVD zetten, een CD is te klein.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan