XP op een HP - Vista laptop instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdmkoopman

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2007
hallo,

ik heb onlangs een nieuwe laptop aangeschaft, hierop bevond zich al windows Vista.
nu wil ik graag op deze laptop windows XP instaleren.

tijdens de installatie van windows XP waren er een aantal niet te kopieeren bestanden (10 ongeveer)
nu zit ik vast op dit punt: vista is er af xp staat er half op, ik kan geen internet verbinding maken, de laptop kan niet op standby (lijkt vast te zitten in veilige modus) schermformaat klopt van geen kant ect.

weet iemand hoe ik op mijn laptop succesvol windows XP kan krijgen?
bvd Maurice

Is je xp cd nog goed? Geen krassen erop of andere beschadigingen? Desnoods eens met een andere xp cd proberen.

Het is trouwens wel verstandig, te kijken of je voor alle hardware de drivers ook voor xp kunt downloaden.
Anders kon je wel eens een vet probleem krijgen.

waar kun je die drivers dan downloaden en welke moet ik hebben voor bijv (internet, beeldscherm, etc.)
het gaat om een orginele windows cd: windows xp home edition + service pack 2(cd ziet er goed uit)

Maurice

waar kun je die drivers dan downloaden en welke moet ik hebben voor bijv (internet, beeldscherm, etc.)
het gaat om een orginele windows cd: windows xp home edition + service pack 2(cd ziet er goed uit)

Maurice

Die moet je niet zoeken op die cd, maar op de site van HP. Je moet het type van je laptop noteren en dan naar deze site gaan:

http://welcome.hp.com/country/nl/nl/support.html?pageDisplay=drivers

Hier kan je kijken of voor jou laptop de drivers beschikbaar zijn voor Windows XP. Dat ze er voor Vista zullen zijn is wel duidelijk, want hij is 'af fabriek' geleverd met Vista.
Maar dat kan dus betekenen dat er voor de diverse hardware-onderdelen géén drivers meer worden geleverd voor het - oudere - Windows XP.
Waarom trouwens terug naar XP? In de regel werken nieuwe computers die standaard zijn geleverd met Vista prima, in tegenstelling tot oudere apparaten waarop je later Vista als upgrade installeert.

hey bedankt, :p

ik denk dat ik hier een heel eind mee kom
als het niet lukt laat ik het wel weten:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan