XP op een vista-laptop installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

D@nny

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,

Ik heb een laptop gekocht waarop Vista Premium, staat, voorlopig werk ik eigenlijk liever met XP, kan ik zonder problemen XP installeren?
Ik lees hier op het forum dat je eigenlijk juist omgekeerd moet werken. De schijf is ingesteld in twee partities, Wie weet hoe ik dit het beste kan oplossen zonder al te veel problemen te krijgen?
Moest ik Vista volledig verwijderen, blijft hij dan wel nog geldig als ik hem pakweg na een half jaar opnieuw installeer?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groeten,
D@nny

heb je een recovery cd er bij gekregen,

andere vraag waarom dan niet een laptop gekocht met xp.....was ook nog goedkoper.

recovery

Hoi,

Denk dat de recovery onzichtbaar is geinstalleerd, ik moet op F3 drukken bij het opstarten volgens de documentatie, ik heb vista omdat het zo als geheel verkocht werd. :( voor school (netwerkbeheerder) werken we allemaal in XP pro en die was niet als combinatie met laptop.

groetjes

Waarschijnlijk moet je dan nog zelf een revorey dvd maken.
is het een acer...dan moet dat zekers.

recovery

Hoi,

Staat in een verborgen bestand denk ik, je kan er aangeraken door bij het opstarten op F3 of F8 kiezen. Het is een MSI laptop. Hoe kan ik dit het beste in orde krijgen zodat ik zonder problemen xp kan draaien??

Groetjes

Je kan ook een dualboot maken met XP.

Gewoon een extra partitie aanmaken en hier XP op installeren. Als het goed is krijg je bij het opstarten dan een keuze-menu waar je dan kan kiezen welk OS je wilt starten; XP of Vista.

proberen

hoi,

Bedankt voor je info. Ik zal het morgen gaan proberen en hopen dat het lukt. Ik lees hier en daar dat je best eerst XP en dan pas Vista installeerd. Heeft iemand ervaring met het omgekeerde zoals in mijn geval omdat Vista al is geinstalleerd, sommigen zeggen dat ze niet meer kunnen kiezen welke boot ze willen nemen maar ik lees nergens echt een oplossing. Iemand hier meer ervaring mee??

Groeten,
Danny

Eerst XP en dan pas Vista.
Als je het omgekeerd doet word de Boot loader overschreven, en inderdaad kan je niet meer Vista opstarten.
Andersom blijft Vista van de Bootloader van XP af.

De regel is het nieuwste OS als laatst installeren.

Laatst bewerkt:
omzeilen?

Hoi,

En is dit niet op een of andere manier in orde te krijgen omdat ik Vista er standaard al heb op staan?
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen :o

Groetjes,
Danny

Hoi !

Tja, daar zijn al meer mensen mee bezig geweest, en zover ik weet zonder succes.

Je kunt proberen VistaBootPro te downloaden, dan XP op de D-partitie te installeren, VistaBootPro ook in XP installeren, en dan kijken of het je lukt.

Maar ik garandeer niets, ik zou voor de andere volgorde kiezen.

http://www.vistabootpro.org/

Greetz,

Harry.

formatteren

hoi,

Er zal dan niks anders opzitten dan alles te formatteren.
Hoe kan ik dit het beste doen, het is een harde schijf, opgedeeld in twee partities en op de c staat dus Vista, er is misschien ook een verborgen deel ivm recovery maar daar ben ik niet zo zeker van.
Alvast heel erg bedankt.

Groetjes,
Danny

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan