xp op externe usb hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvanzeijst

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2006
Berichten
8
Beste mensen,

Sinds kort heb ik een laptop harddisc usb plug&play gemaakt door het kopen van een externe behuizing hiervoor.

Nou vraag ik mij af of er een besturingssysteem bv: MCE XP of linux,etc op geinstalleerd kan worden. mijn computer herkent hem gewoon als lokaalstation en ook bij de windows installatie kan ik hem selecteren als installatie doel.

Tijdens de installatie lijkt het goed te gaan maar telkens na de reboot halverwege de installatie stopt alles ermee en krijg ik een dualbootscreen waarbij bijde besturingsprogramma`s het niet meer doen:thumb:

Waarom maakt hij de installatie procedure niet af??

Iemand al meer ervaring hier mee?Of die mij kan helpen en uitleggen hoe het moet?

De reden dat ik dit uberhaubt wil is omdat de comp op school niet over alle handige software beschrikt die ik thuis gebruik en zo kan ik altijd via mij eigen systeem werken met software zonder enige restricties etc.
 
Gaat volgens mij niet werken. Installeren van sofware geeft sowieso register verwijzingen die niet op je PC op school staan etc.

Waarom niet gewoon een Terminal Server aanleggen op je thuisPC

kun je overal ter wereld aanloggen op je ThuisPC.
 
In de nieuwe chip staat een heel stuk over het plaatsen van windows xp op een usb stick. Misschien dat je hier wat meer informatie uit kan halen.
 
Laatst bewerkt:
Over dat register.

Ik weet niet maar toen ik deze pc net gebouwd had werkte mijn sata schijf niet.
Toen pakte ik mijn ide 30bg schijf uit een oudere pc en het liep gewoon.
Vandaar dat ik denk dat dit ook wel mogelijk is.
 
Chip is een computer blad. Maar dit onderwerp heeft vaker in andere computerbladen gestaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan