XP op HD (Packard Bell)

• Onderwerp starter Onderwerp starter barrt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

barrt

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Hallo, ik heb een PB computer waarbij XP op een aparte partitie bijgeleverd werd. Ooit had ik ergens rescue CD's moeten maken maar dat nooit gedaan. Onlangs sneuvelde XP en kon ik geen 'destructive recovery' meer uitvooeren. Omdat de computer nog onder de garantie valt bracht ik hem terug. Het bleek een zuiver software-probleem, en ik had misschien een keertje "verkeerd afgesloten". Men rekent nu Euro 70,- voor de werkzaamheden. Is dit reeel? Indien zo, dan vind ik dat een snert-systeem en wil ik gewoon de CD-versie (los) van XP bemachtigen. Dan heb je volgens mij dat probleem helemaal niet: gewoon HD opnieuw formateren en de hele rimram er opnieuw opzetten, net als bij die oude win98. Heeft iemand hier een mening/advies over?

die "recovery discs"heb je toch erbij gekregen?

Nee die zou ik zelf hebben moeten aanmaken
Maar wat vind je van zo'n xp daar ergens op je HD, ik vind het niks.

Geplaatst door barrt
Nee die zou ik zelf hebben moeten aanmaken
Maar wat vind je van zo'n xp daar ergens op je HD, ik vind het niks.

dat is weer een hele andere discussie,
ik zou bv nooit en "merk pc"met een OEM versie kopen.

Nee het is geen andere discussie, Franz.
Als er iets mee mis is kun je zo'n OEM versie (heet dat zo) niet makkelijk corrigeren. Dan ben je afhankelijk van de winkel. Ze duiken onder de garantie uit omdat het een "software"probleem is. Maar dat creeer je door zo'n versie te leveren. De software die op de PB staat is inderdaad waardeloos, maar verder is het wel een goede computer.
Grtx Bart

Ik heb genoeg ervaring met PB.
Tot rechtsbijstand aan toe.

De service is(was) slecht.

Maar ik weet wel, wanneer je gebeld had met de helpdesk dat je vergeten bent om de master cd's te maken, deze je (meestal) kosteloos worden toegezonden.

Wanneer je je pc ter reparatie aanbied, en het blijkt een software probleem te zijn, valt dit inderdaad niet onder garantie.

Op verkeerd gebruik, of installatie, van software kan men inderdaad geen garantie geven.

ok tx Patrick
veel ervaring met PB he? ben eigenlijk benieuwd welke, want ik ben overall toch niet zo kapot van dit produkt.
Master CD? nou ik ga die alsnog opvragen, gewoon belachelijk dat een simpel softwareprobleempje niet opgelost kan worden. Moet morgen de pc ophalen, zal dus moeten dokken..:(
grtx Bart

mits je natuurlijk het risico van garantie gedoe voor lief wilt nemen; ik heb al meerdere malen op HP, Compaq en afgelopen week een PB laptop en andere merken pc's gewoon de complete installatie van xp verwijderd, dus ook de zg verborgen partitie en daarna een frisse xp erop geinstalleerd.
afgezien van een aantal specifieke drivers voor bv laptops die je zo van de site van de fabrikant kunt downloaden is er geen enkel probleem ontstaan en heb je iig een normale installatie zonder allerlei flauwekul software waar je toch niks aan hebt

Beetje oud bericht, maar toch nog ff reageren.
Ik trap hier niet meer in: heb toch voor deze versie van XP betaald, pardon!? Met partition magic goed overzicht van MIJN hd. Als er iets sneuvelt ******* ik de hele zooi eraf, knal er een nieuwe CD versie van XP op en klaar is kees. Het slaat helemaal nergen op, gaat nergens over.
GELDKLOPPERIJ!!!!!!
grtx B

Geplaatst door barrt
Beetje oud bericht, maar toch nog ff reageren.
Ik trap hier niet meer in: heb toch voor deze versie van XP betaald, pardon!? Met partition magic goed overzicht van MIJN hd. Als er iets sneuvelt ******* ik de hele zooi eraf, knal er een nieuwe CD versie van XP op en klaar is kees. Het slaat helemaal nergen op, gaat nergens over.
GELDKLOPPERIJ!!!!!!
grtx B

Inderdaad je hebt betaald om XP te mogen gebruiken (licentie) je hebt NIET betaald voor een CD. Een CD versie is duurder, dus het is vrij logisch dat je daar voor moet bij betalen. Als iedereen nu eens voor de aanschaf van de pc zou informeren hoe de software er bij geleverd wordt....dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Overigens een OEM versie houdt niet in dat deze altijd op een harddisk partitie staat, maar het is (heel kort door de bocht) een Windows licentie zonder recht op technische ondersteuning van Microsoft, daar moet je dus voor bij jouw leverancier zijn, de leverancier kan ervoor kiezen deze op cd te leveren of op een andere manier. Ook staat het de leverancier vrij Windows dusdanig aan te passen dat deze bijvoorbeeld alleen werkt op de betreffende pc.
Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor OEM versies van hardware, die worden ook geleverd zonder additionele software (b.v. bij een brander geen brandprogje) en zonder mooie verpakking.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan