Xp op laptop(Compaq) Pentium 1?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woutertjuh88

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Is het mogenlijk om een xp instalatie op een Compaq laptop te zetten van 10 jaar oud met Pentium 1 , 80 MB Ram en 2,5 Gb hd..??

we willen er namelijk een nieuwere Office versie op zetten... 2002 of 2003...

Laatst bewerkt:
systeemeisen:

Windows XP werkt met een volledig 32-bit systeem dat veel stabieler is dan Windows 95/98/Me dat nog altijd gedeeltelijk een 16-bit besturingssysteem is. De kans zit er in dat men naast het nieuwe besturingssysteem bijkomende investeringen moet doen om de hardware aan te passen.

Met minder dan een Pentium II/Celeron/AMD K6-2 en 128 MB Ram is Windows XP niet tevreden. Om comfortabel te kunnen werken zal men een Pentium III, Celeron II of AMD Duron/Athlon moeten hebben met minstens 128 MB Ram en zelfs 256 MB Ram is geen overbodige luxe.

Uw computer moet minimaal aan onderstaande vereisten voldoen als u een Windows XP op een soepele manier wilt laten draaien.

Systeemeisen:

Computer met een processor van 300 megahertz (MHz) of sneller.

128MB RAM-geheugen

1.5 GB vrije harde schijf ruimte voor volledige installatie.
(De benodigde schijfruimte hangt af van de configuratie; afhankelijk van de opties die tijdens een aangepaste installatie worden gekozen kan er meer of minder ruimte op de vaste schijf nodig zijn. )

Super VGA-monitor met een resolutie van 800 × 600 of hoger en 256 kleuren

Cd-rom-station

Muis en toetsenbord of compatibel aanwijsapparaat

Wil je er ook nog op werken? Dan zou ik het niet doen en voor bijv win95/98 kiezen

En zie net dat je er ook nog een nieuwere versie van office op wilt doen.....nee gaat niet echt lekker werken. Ik vraag me al af of je alles op die harde schijf krijgt

Laatst bewerkt:
Ik vrees dat dat niet eens op de schijf gaat passen inderdaad.
Laat staan of het uberhaupt wil werken.

Maar wees er zuinig mee. Voordat je het weet is het een museumstuk!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan