XP op laptop HDD probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Ik heb sinds februari 2008 een HP compaq notebook 6720S (1GB intern, Intell Celeron) met daarop Vista. De laptop is supertraag en ik wil XP erop zetten. Echter als ik met de XP-CD opstart, komt de melding dat XP geen harddisk aantreft (terwijl er wel een inzit) en de installatieprocedure wordt afgebroken.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de installatie-CD van XP-pro de harddisk van de laptop ziet en zich installeert?

Ik heb even geen antwoord op je vraag maar wel een opmerking.
Heb je wel al gekeken of alle drivers er zijn voor XP ?

Ik/we zie (n) het nogal eens fout gaan daarmee op het forum.

En om te beginnen de SATA drivers, anders krijg je XP er niet op

De drivers ben ik aan het uitzoeken, maar ik heb daar niets aan als de installatie-CD van XP de harddisk niet eens herkent.
Heb je een tip hoe ik de harddisk kan laten herkennen door de installatie-CD zodat ik XP kan installeren?

Hoi,

Wat Mr Music bedoeld is dat de SATA-drivers niet op jouw windows xp cd staan. Normaal kun je de driver wel op een diskette zetten en dan tijdens de installatie op F6 drukken om extra drivers te installeren. Maar aangezien een notebook geen diskettestation heeft moet je het anders oplossen, je kunt namelijk de windows xp cd gaan slipstreamen met daarop dan de drivers voor die SATA-controller. Een handleiding hiervoor staat hier

Veel succes! :thumb:

Modag

Dat slipstreamen krijg ik niet voor elkaar. Is er ook nog een andere mogelijkheid?

Ja, er is nog een mogelijkheid.
Vaak kan je in de BIOS een aanpassing maken zodat je HD als IDE schijf benaderd wordt en de installatie gewoon doorgaat.

Bedankt Joe, ik ga aan de slag. Hopelijk ben ik geen "fool" ;-))

En nog maar een keer: heb je wel alle drivers voor XP?
Denk aan chipset, moederbord, audio, VGA, LAN, bluetooth, touchpad... om maar wat te noemen.
Zonder de juiste drivers zal je notebook niet goed werken onder XP.

Zorg ook dat je eventueel terug kan naar Vista, gooi dus niet zomaar een recovery partitie weg.

Ahum........., ik heb wel de recoverypartitie voor Vista weggegooid. Kan ik dat nog herstellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan