xp op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

sterjios

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2007
Hallo allemaal,

Ik wil graag XP installeren op mijn nieuwe HP Pavilion DV6000.
Ik zou graag willen weten, kan dat slecht zijn voor mn laptop, of kunnen er incompatibiliteitsproblemen ontstaan?
Er staat nu Windows Vista Premium op.

Mvg, Sterjios Rapsaniotis

Er is inderdaad een grote kans dat er geen windows xp drivers voor je laptop zijn want meestal als een hp pc uitgerust is met vista ondersteunen ze vaak geen windows xp meer

Dat is erg jammer.

Misschien iemand anders nog raad?

Bedankt

Al hoewel er vele versie van jou laptops zijn heb ik een verzameling XP-Drivers kunnen vinden :)

Hier

Anders kan je nog zelf op de HP-Site zoeken naar XP-Drviers:thumb:

Hoi !

Als je geen problemen met de garantie krijgt, en je het zonder ondersteuning van HP af kunt (die ga je niet krijgen als je XP installeert) moet het lukken !

Wel gedacht aan evt. Sata-drivers etc. etc. ?

Daar heb ik totaal nog niet aan gedacht.
En wat garantie betreft, heb ik geen idee wat voor gevolgen heeft.
Ik heb hem nu net een week, dus ik zit sowieso nog wel dik in de garantie.

Is het misschien verstandig om een recovery disk te maken, voor het geval dat xp niet naar behoren werkt?

Mvg

Is het misschien verstandig om een recovery disk te maken, voor het geval dat xp niet naar behoren werkt?

Het is altijd verstandig om een recovery disc te maken vlak nadat je hem hebt gekocht !

Dus DOEN :);)

Als xp er op staat, en het werkt niet naar behoren, kan ik dan de recovery schijven gebruiken om mijn situatie nu te herstellen?

Mvg

Alleen dan 1 probleem met XP, ik heb 3GB RAM, dan zal er 1 GB niet gebruikt worden?

Mvg

Nee Hoor!

XP 32 Bits ondersteunt tot 3.2 GB en de 64 Bits zelfs nog meer dus dat komt wel goed:D:thumb:

Dat is mooi.

Zijn jullie het met mij eens, dat Windows XP (destijds) beter is dan Windows Vista?
Daarmee bedoel ik allerlei betreffende dingen, de mensen die het met mij eens zijn begrijpen dat denk ik wel.

Mvg

XP was in het begin ook zo een beetje als Vista mensen wouden niet overstappen uit een vertrouwde omgeving:D

Maar ik vind Windows Vista wel goed hoor:) Alleen het vereist wel wat van je pc

Precies, je hebt er minimaal een van de betere pc's voor nodig.
Bij XP waren er geloof ik ook niet veel negatieve punten vergeleken met de oudere versies. Dat is hier anders vindt ik.

Mvg

Draai ook op Vista weliswaar Ultimate versie ... en ook al een keer moeten herinstalleren.
Maar al bij toch goed, kan veel meer aan tegelijk.

Alleen als je met cracks en toestanden en software installeerd die niet voor Vista gemaakt is loopt het wel eens mis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan