xp op medion akoya md96640 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Hallo,

kan er mij iemand helpen aan het .inf bestand om te integreren in xp(met nlite) zodat de sata-controller "herkent" word bij het installeren van xp.

Op de site van medoin vind ik alleen .exe files, daaruit heb ik verschillende inf files ge-extract (met winimage) maar met geen enkele is het me gelukt.

Ook in bios kan ik niet overschakelen tss sata to ata.

Groetjes Jan

Dus het is een latop neem ik aan? een nieuwe? wat zat er voor die van besturingsysteem op?

Laatst bewerkt:
Hoi,

het is idd een laptop zo'n kleine 3 jaar oud en vista stond erop.

Gr. Jan

Ik weet niet zeker of ik op de medion site wel de juiste drivers gevonden hebt. Heten bij mij:
ahciwim2140_2170wxp.exe
en
ahciwim2140_2170vst.exe

Doe het anders zo:
Ga naar deze link. Download het driverpack via het Torrent network, dus (bijv.) gebruikmakend van uTorrent.
Zodra gedownload, uitpakken naar aparte map met 7-zip of WinRar.

Kijk in jouw eigen .inf bestanden naar de PCI\VEN_XXXX&DEV_XXXX aanduiding van het apparaat dat jouw SATA controller voorstelt (er kan nog meer achter staan, zoals &SUBSYS_XXXX, maar laat die even ervan af). Zoek in de uitgepakte map met drivers van de 2de paragraaf (incl. submappen) naar alle txtsetup.oem bestanden waar die PCI\VEN_XXXX&DEV_XXXX in voorkomt.
Vind je er eentje (of meerdere) in submappen, dan kun je de driver die in die gevonden submappen staan als "text based" driver integreren in je XP installatie-cd.

Succes,

Tijs.

Hoi Dnties,

das pas een een uitleg van iemand die op de hoogte is!!

Hoe kan ik in mijn "eigen" inf bestanden kijken?
ik heb er niet bijgemeld dat de hd uit de laptop verwijdert is:o

Of heb ik het verkeert op?

Gr. Jan

Hoe denk je een besturingssysteem te installeren op een machine zonder HDD ?:o

Jan, in je startposting praat je over (originele) drivers die je blijkbaar alleen in een reeds geïnstalleerde Windows kunt gebruiken/installeren, want er ontbreekt een txtsetup.oem bestand bij die drivers. Blijkbaar heb je die óf gedownload van de website van Medion (of Aldi) óf op een originele meegeleverde driver-cd gevonden.
"...daaruit heb ik verschillende inf files ge-extract (met winimage) maar met geen enkele is het me gelukt."

Oftewel: Loop die door jou ge-extracte *.inf bestanden na, om uit te zoeken welke PCI\VEN_XXXX&DEV_XXXX hoort bij jouw SATA controller.
Die informatie dan gebruiken om (hopelijk) een driver met txtsetup.oem erbij te vinden in het driverpack. Voor de installatie van XP heb je namelijk de text based driver nodig (die je ook als zodanig met nLite moet integreren), anders wordt de harde schijf niet gevonden tijdens de XP installatie.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok,

dit is een hele koek voor mij,vanavond kijk ik verder.

:thumb:

bedankt dnties

Of vraag aan iemand die een windows 7 dvd'tje heeft liggen of die mag gebruiken.:D
Dat is nog beter:rolleyes:

Een windows7 dvd'tje??

Heb je de drivers voor mij?

Die zijn alleen beschikbaar voor xp en vista windowsfaq!of heb jij ze?
Alvast bedankt.

Gr. Jan

uit de voorwaarden van Helpmij

???????????????

dnties zegt: kijk naar je .inf files:daarbij bedoelt hij waarschijnlijk wel op de hd waar vista op staat.

TUURLIJK HEB IK ER EEN HD INGEPLAATST OM EEN XP OP TE INSTALLEREN!!!!!!!!!!!

WAT EEN ONNOZELE OPMERKING
Algemene voorwaarden:
•Houd het taalgebruik altijd netjes.
•Beledig nooit andere leden.
Beschouw dit vooralsnog als een onofficiële waarschuwing.

Laatst bewerkt:
gelijk heb je Mik maar dit was er toch een beetje over.

Een windows7 dvd'tje??

Heb je de drivers voor mij?

Die zijn alleen beschikbaar voor xp en vista windowsfaq!of heb jij ze?
Alvast bedankt.

Gr. Jan

Maar wat bedoel jij nou?
Want het is zo. op deze: http://www.medion.com/nl/service/start/_zoek.php?groupID=1&groupName=Notebook
Kun je de drivers opzoeken, maar jouwn type staat er niet tussen en ckr niet voor xp en vista!
Maar als je windows 7 installeer word alles automatisch gedetecteerd, dus alle driver worden geinstalleerd dus dan hoe je na de installtie van windows 7 niks meer aan te doen.
En waarom xp? terwijl je geen drivers meer kunt vinden:confused:

Beste Windowsfaq,

wat ik bedoel is dat je via de medion site de sata driver niet kan vinden(voorlopig nog niet) die je moet integreren in xp d.m.v. nlite.Zodoende als hij installeert hij de sata-controller "ziet" waardoor hij eveneens de sata schijf "ziet" en zo xp kan installeren.
Dit zit niet standaard in xp omdat de oudere pc's alleen ata controllers hebben.
En er een standaard ata driver in xp zit.

Via de link die je geeft kan ik wel xp en vista drivers afhalen,niet door het typenummer in te geven maar door een MSN nummer in te geven die op de achterkant staat van de laptop.Kijk zelf maar eens:het nummer is 30008019
via de tab downloads-stuurprogramma dit nummer ingeven en je kan dan kiezen
welke driver je nodig hebt.

wat betreft windows7: ik heb uit pure nieuwsgierigheid effe vlug win7 erop gegooid
en op de screenshot kan je zien dat niet alles gedetecteerd word zoals jij zegt o.a.
vga adapter is een standaard driver(zoals bij iedere install van om het even welk OS anders kan je niet zien wat er op je pc gebeurt),de fingerprint sensor,audio,mass storage controller,....enz.

En waarom ik xp erop wil zetten:omdat ik xp gewoon ben en volgens mijn bescheiden mening nog altijd het minst belastend OS is voor je hele systeem.

Hopelijk heb ik je iets bijgebracht op gebied van drivers etc.

Groetjes Jan

screenshot Untitled.png

Laatst bewerkt:
dnties,,,
ik heb een 32bit driver gevonden die normaal met een floppy(f6) kan geinstald worden.
daaruit heb ik 2 .inf files ge-extract(zie bijlage) wat kan ik hier nu in vinden en wat moet ik dan zoeken in het driverpack.Kan je me verder helpen?

Het scr'eenshot is de floppy setup die geopend is waaruit ik de 2 inf files heb gehaald.

dit is de eerste keer dat ik het op die manier zou oplossen en weet niet echt hoe.

Indien nodig: ik heb vista erop gezet met alle drivers erin.Misschien is dit nuttig om bepaalde gegevens van de sata driver te achterhalen.

Gr. Jan

Bijlagen

Je kunt gewoon die F6 driver zélf gebruiken want een txtsetup.oem is aanwezig! :) Wel eerst even uitpakken in een eigen map voordat je met nLite aan de slag gaat.

Dus uitpakken en (nogmaals vermeld) let op dat je het als text based driver integreert in het driver toevoegen gedeelte van nLite (dus niet als Plug n play driver). Selecteer alle apparaten die gemeld worden in nLite na het laden van de driver (=houd de Ctrl-toets vast om daarna alle apparaten te selecteren met de muis die gemeld worden, meen ik me te herinneren).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok dnties,

het is gelukt:thumb::thumb::thumb:

Bedankt voor de hulp en het geduld..:thumb:

Groetjes, Jan

Beste Windowsfaq,

wat ik bedoel is dat je via de medion site de sata driver niet kan vinden(voorlopig nog niet) die je moet integreren in xp d.m.v. nlite.Zodoende als hij installeert hij de sata-controller "ziet" waardoor hij eveneens de sata schijf "ziet" en zo xp kan installeren.
Dit zit niet standaard in xp omdat de oudere pc's alleen ata controllers hebben.
En er een standaard ata driver in xp zit.

Via de link die je geeft kan ik wel xp en vista drivers afhalen,niet door het typenummer in te geven maar door een MSN nummer in te geven die op de achterkant staat van de laptop.Kijk zelf maar eens:het nummer is 30008019
via de tab downloads-stuurprogramma dit nummer ingeven en je kan dan kiezen
welke driver je nodig hebt.

Wat betreft windows7: ik heb uit pure nieuwsgierigheid effe vlug win7 erop gegooid
en op de screenshot kan je zien dat niet alles gedetecteerd word zoals jij zegt o.a.
vga adapter is een standaard driver(zoals bij iedere install van om het even welk OS anders kan je niet zien wat er op je pc gebeurt),de fingerprint sensor,audio,mass storage controller,....enz.

En waarom ik xp erop wil zetten:omdat ik xp gewoon ben en volgens mijn bescheiden mening nog altijd het minst belastend OS is voor je hele systeem.

Hopelijk heb ik je iets bijgebracht op gebied van drivers etc.

Groetjes Jan

screenshot Bekijk bijlage 125929

Belast je systeem?:shocked:
Echt niet, Windows 7 is gwn beter en sneller, en ik hoop dat je windows 7 erop laat staatn:rolleyes:

En hier is de driver voor Fingerprint: http://www1.medion.de/downloads/dow...e=fptwim2140_2170vst.exe&id=5553&type=treiber

Grafische kaart: http://www1.medion.de/downloads/dow...wim2170_2190_2220vst.exe&id=5635&type=treiber

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan