Xp Op Notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

HEATHER

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Ik kan xp niet installeren op mijn medion notebook md 96630.
Had graag zoals op mijn desktop een dualboot van vista en daar xp bij.
Heb al verschillende zaken geprobeert maar krijg het niet aan de praat.
Zou iemand mij stap voor stap kunne helpen.
Heb al veel gelezen over Sata drivers en nlite en dit ook uitgevoerd maar zonder een gunstig resultaat. Met de gewone xp cdrom (zonder nlite)kan ik kiezen bij opstarten voor opstarten vanaf de cdrom dan loopt de setup tot bij de partitiekeuze maar in het vak waar de partitie normaal staan,staat er de boodschap : ONBEKENDE SCHIJF (GEEN SCHIJF IN DIT STATION) is dus gameover installatie
Met mijn bootable cd rom, gemaakt met nlite en onderstaande driver en winxp in een map op mijn bureaublad http://www.siliconimage.com/docs/3531_x86_15186_logo_B.zip krijg ik een dos omgeving (caldera dr-dos) A:\> hier ga ik naar mijn f: schijf is mijn cdromstation geef ik cd i386 enter in daarna geef ik winnt enter en krijg ik de volgende foutmelding ER IS EEN INTERNE FOUT IN SETUP OPGETREDEN.HET WISSELBESTAND KAN NERGENS WORDEN GEMAAKT. SETUP KAN NIET DOORGAAN.DRUK OP ENTER ALS U SETUP WIL BEEINDIGEN. SOS :confused:

Het probleem waar je vermoedelijk tegen aanloopt is dat je een SATA harddisk gebruikt. Tijdens de installatie van XP krijg je in het begin de optie om op F6 te drukken (blijf links onderin kijken naar die melding) en dan kun je de XP drivers voor het harddisk toevoegen. Daarna zal XP wel de harddisk herkennen.

Probleem is alleen dat XP gaat zoeken naar een floppy disk waar de driver op staat. Xp kan alleen maar zoeken op de A: hiervoor.
De meeste PC's hebben die niet meer en dan kun je niets anders doen dan inderdaad een nieuwe XP cd te maken maar NLITE. In Nlite bouw je (slipstreamen) dan je SATA driver voor XP direct in zodat Windows deze wel zal gaan herkenen tijdens installatie.

In Nlite heb je de mogelijkheid om drivers toe te voegen.
Mocht het met Nlite niet lukken dan kun je deze stappen volgen.
http://www.maximumpc.com/article/How-To--Slipstream-your-XP-installation

lukt niet

het lukt me niet krijg steeds dezelfde foutmelding als hierboven:(

Je zult wel meer uitleg moeten geven wat je nu allemaal gedaan hebt ipv lukt niet en krijg zelfde melding. Wij kunnen niet raden wat je ondertussen geprobeerd hebt en wat je met het vorige voorstel hebt gedaan.

zelfde als hier boven aan

Ik kan xp niet installeren op mijn medion notebook md 96630.
Had graag zoals op mijn desktop een dualboot van vista en daar xp bij.
Heb al verschillende zaken geprobeert maar krijg het niet aan de praat.
Zou iemand mij stap voor stap kunne helpen.
Heb al veel gelezen over Sata drivers en nlite en dit ook uitgevoerd maar zonder een gunstig resultaat. Met de gewone xp cdrom (zonder nlite)kan ik kiezen bij opstarten voor opstarten vanaf de cdrom dan loopt de setup tot bij de partitiekeuze maar in het vak waar de partitie normaal staan,staat er de boodschap : ONBEKENDE SCHIJF (GEEN SCHIJF IN DIT STATION) is dus gameover installatie
Met mijn bootable cd rom, gemaakt met nlite en onderstaande driver en winxp in een map op mijn bureaublad http://www.siliconimage.com/docs/3531_x86_15186_logo_B.zip krijg ik een dos omgeving (caldera dr-dos) A:\> hier ga ik naar mijn f: schijf is mijn cdromstation geef ik cd i386 enter in daarna geef ik winnt enter en krijg ik de volgende foutmelding ER IS EEN INTERNE FOUT IN SETUP OPGETREDEN.HET WISSELBESTAND KAN NERGENS WORDEN GEMAAKT. SETUP KAN NIET DOORGAAN.DRUK OP ENTER ALS U SETUP WIL BEEINDIGEN. SOS :confused:
heb er deze keer ook nog een chipsetdriver aan toegevoegd maar krijg dezelfde foutmelding, ook die 2de optie heb ik uitgevoerd en geraak ik ook niet verder mee ,zelfde als nlite eigenlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan