Xp op sata schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

devasish85

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2002
Beste mensen...

Nu ben ik met het volgende bezig.
Ik probeer al een tijdje Xp op mijn sata schijf te krijgen.
Maar dit lukt maar niet, ik heb al verschillende dingen geprobeerd.

Zo had ik de sata schijf aan mijn raid controller aangesloten (sweex controller)
Van de site had ik de drivers ervan gedownload.
In bios heb ik gekeken, maar deze herkende de sata schijf niet.
Toch xp cd erin, F6 gedrukt vraag die om de diskette gaat het nog goed.
Daarna geeft die de melding dat hij de volgende betanden niet kan kopieren ?
S3112.sys
SiWinAcc.ss
SiS112.inf
SilSupp.cpl
Si3112.cat

Ook heb ik het met de drivers geprobeerd van me mobo (asus a8n7x Deluxe)
Maar deze herkende hij de 1e diskette niet, hij kon een ?????.oem bestand niet vinden.
Moderbord:A7N8X2.0
Version : REV 2.xx

Ik heb ook een raidcontroller van Sweex, maar ook via dat is het niet te doen..
Andere Winxp Sp2 heb ik ook geprobeerd, maar dan krijg ik een melding:
cyclische redundantiecontrole fout.
Andere sata kabel, het mocht allemaal niet helpen..:(

Wat doe ik nou fout....?:confused:

Je zult echt een goede driverdisk moeten freubelen, voor de juiste controller, je praat nu over een nForce chipset, een SiliconImage SATA/RAID controller, en een Sweex SATA/RAID controller.

Van de eerste 2, indien er een SilconImage controller op, het bord zit, staan de drivers op het/de moederbord cd, en dan in de map driverdisk, alleen de inhoud daarvan op een flop zetten is voldoende, alleen moet weten welke, want dat is afhankelijk welke SATA poort van het moederbord er wordt gebruikt, die dan ook wel op enabled in de bios moet staan.

Overigens heb je ook een gui van die cd, als je hem opstart, waar vanuit je een driverdisk kunt brouwselen.

En bij die Sweex, staan die ook op de cd, wat ook een SiconImage driver kan zijn, die dan NIET op het mobo zit.

Er moet sowieso, een txtsetup.oem opstaan, en de mappen waar die drivers in zitten.

Ik had dde drivers van mijn Asus cd eraf gehaald.
Disk 1
Disk 2

Deze had ik beide geprobeerd, maar ook dan werkte het niet.
Via de raidcontroller heb ik het ook geprobeerd, maar ook dat had geen zin.?

Denk toch dat je iets niet goed doet, iedereen die een SATA schijf heeft, zal dat op die manier moeten doen, als je er XP op wilt zetten.

Er zijn dus tig mensen je voor gegaan.

Op de flop, hoeft alleen de inhoud van die driverdisk gekopieërd te worden, dus niet de hele map, misschien zit daar het probleem, windows kijkt naar de txtsetup.oem, in dat bestand, staan de verwijzingen naar de installatie bestanden.

Ik heb ook alleen de losse bedanten erop gezet, maar daarna zegt die toch kan bestand Si3112.sys niet vinden...

Download eens deze zip, pak het uit, kopieër de losse bestanden op de flop, zonder de map "GUI", plaats wel de schijf op de Silicon Image controller, en zet hem ook aan in de bios, en probeer het nogmaals.

Die GUI map, is als je de driver in windows zelf wil installeren.

Trouwens in me bios staat er niks voor raid/Sata of iets anders wat ik uit kan zetten ?

Kijk maar eens in de manual, aangezien het niet duidelijk is, welk moederbord het nu precies is, beide opgegeven type's kent Asus niet, zul je dat echt evn zelf moeten ontdekken.

Het is een jumper op het moederbord, waarmee je ze op enabled zet, staat ook in de manual, SATA_EN1.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan