XP op tweede harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutwolf

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2006
Berichten
46
Hallo,

Een vriend van mij, die niet veel van computers weet, heeft mij gevraagd om hem te helpen om Windows XP te installeren op een tweede harde schijf op zijn nieuwe computer. Ik weet ook niet veel van computers, maar de lamme helpt de blinde. Zijn computer heeft nu Vista. Hij heeft er zelf een tweede harde schijf in gezet. Ik heb thuis bij mij wel vaker XP op een andere partitie gezet en heb daar dus enige ervaring mee. Nu zegt de vriend dat hij in een winkel heeft gehoord dat je niet zomaar XP op de andere schijf kunt zetten omdat je eerst de juiste drivers op het moederbord moet installeren. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik kon gewoon XP op bijvoorbeeld partitie D of E installeren als hij ook al op C stond. Heeft het dan met Vista te maken? De vriend wil XP installeren omdat hij Vista nog niet helemaal vertrouwt en omdat diverse programma's crashen, vooral het programma Music Maker, waarmee hij graag bezig is. Dit werkte wel goed op zijn vorige pc met XP erop.

Alvast dank voor de hulp!
 
Je kunt wel XP installeren maar als je geen drivers hebt van de hardware onderdelen zal hij niet optimaal lopen en kun je weer andere problemen geven.

Zorg in ieder geval dat je de netwerkkaart drivers voor XP hebt, dan kun je iig het internet op met XP om eventuele andere drivers op te halen (zoals moederbord drivers wat wel belangrijk is). Daarnaast ken ik zijn hardware niet maar waarschijnlijk zul je ook de drivers voor de hardeschijf controller nodig hebben om de installatie de schijven te laten detecteren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan