xp opnieuw geinstalleerd

• Onderwerp starter Onderwerp starter kaj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kaj

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2001
Ben ik weer... XP opnieuw geinstalleerd en in deze versie werkt alles weer normaal. Ik heb nu als ik opstart se keuze uit 2 versies van XP ( de oude met al mijn gegevens en progamma's en de schone nieuwe) Kan ik deze 2 op een of andere manier met elkaar verbinden of progamma's van de ene XP naar de andere kopieeren ??

Niet doen

Waarom maak je een nieuwe installatie?
Om fouten weg te laten.
Als je kopieert kopieer je fouten mee.
Data bestanden kun je zo kopieren, maar programma's zou ik gewoon opnieuw installeren.
Maak na iedere installatie een herstelpunt aan nadat je gecheckt hebt of alles werkt. Hoef je die herinstallaties ook niet meer te doen.
Regelmatig een image maken is ook wel makkelijk.
Ik spreek uit ervaring. Ik heb al 3x en nieuwe installatie gedaan en de 4-de komt er aan.
Maar ik ben dan ook wel een zeikerdje hoor!

Ok maar hoe krijg ik die oude van mijn harde schijf ??

Format misschien

Format c: of d: of waar het maar op staat.
Eerst een back up maken, van drivers, bestanden, dat, alles wat je niet op cd/disk hebt.

Let op: je poets dan de hele partitie leeg.

kaj,

Maak handmatig een herstelpunt aan. Of een backup zoals JWeetje aangaf (dat is nog beter, maar wel omslachtig).
Installeer de programma's die je wil overnemen opnieuw en wijs daarbij naar de map waar het programma in de oude installatie stond.
Bij de meeste programma's worden de oude instellingen en regsitratie dan gewoon overgenomen.
Als je klaar bent kun je het opstartpad naar de oude installatie wel weghalen uit je boot.ini

Suc6,

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan