XP opnieuw instaleren met behoud van de andere partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lita112

Meubilair
Lid geworden
18 sep 2004
Ik wil graag XP opnieuw instaleren zonder mijn andere partities te verwijderen. Ik zit al in de setup, maar heb niet de optie fomateren gekregen.
Kan ik nu mijn c partitie gewoon verwijderen, dit is de partitie met XP, en dan vervolgens opnieuw XP instaleren?

Ik weet dat het een simpele vraag is voor jullie, maar ik ben een beetje een slappeling op dit gebied en wil graag dat het goed gaat. Ben veel te bang dat ik de hele boel sloop.

Alvast bedankt voor de reacties!!

Sandra :o

Laatst bewerkt:
wanneer je de pc opstart met de xp cd in de cdrom, krijg je de vraag opstarten met cd ondersteuning, dan klik je op enter, dan komt de pc in setup, en krijg je vanzelf de optie om te formatteren.

succes

Dat heb ik al gedaan, maar kom meteen bij de partities terecht. De optie formateren is niet geweest.
Maar kan ik ook gewoon c verwijderen en dan daar weer xp op zetten?

als je bij de partities terecht komt, moet je de c partitie, waar xp opstaat, formatteren. verwijderen dus.

ok, bedankt

en dan kan ik daarna XP weer instaleren op dezelfde plek of moet ik dan eerst die partitie weer aanmaken?

de rest gaat dan vanzelf, setup zet xp gewoon weer op de c schijf. gewoon goed lezen wat er staat, dan kan het eigenlijk niet fout gaan.

Super, bedankt

Ik zou hulp krijgen, maar die is het vergeten geloof ik. Hij zou thuis zijn, maar is met de noorderzon vertrokken.

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan