Xp opnieuw installeren? En het activeren dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

webwol

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Berichten
12
Hallo,

Na de installatie van XP-home (upgrade met behulp van de W89 cd-rom op een nieuwe harde schijf) is er van alles mis gegaan.
D.w.z. in eerste instantie werkte alles prima, alle updates inc. SP2 opgehaald enzo. Geen probleem.

Na wat stommiteiten, ik heb onder andere de bestanden op de D: schijf gewist (dit was mijn oude C: schijf en ik dacht dat daar alleen oude bestanden opstonden), ging er van alles mis. Gevolgen:
Systeemherstel werkt niet meer.
zoekfunctie van windows werkt niet meer
Norton Internet Security, tijdens het installeren van een netwerk er tijdelijk afgehaald, is niet opnieuw te installeren omdat de computer zegt dat er al een nieuwere versie op staat.

Omdat systeemherstel niet meer werkt, weet ik niet meer hoe ik dit alles op moet lossen.
Ik zou het liefst helemaal opnieuw beginnen, de schijf formatteren en dan XP er opnieuw opzetten.

Maarrrr..... ik heb XP al geactiveerd en ik begrijp uit de gebruiksaanwijzing dat je dat maar 1 keer kunt doen (om misbruik tegen te gaan).
Ik ben dus bang dat ik bij formatteren en herinstalleren mijn aktivering kwijt raak. Dus dat hij na installatie opnieuw om een aktivering zal vragen en dan zal melden dat deze XP CD-rom al gebruikt is. En ik heb weinig zin om weer een nieuwe Windows XP te kopen.

Hoe zit dat? En zijn er andere oplossingen?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Hans.:confused:
 
Volgens mij kan je via explorer, extra, windows update, dan krijg je het scherm van windows xp en deze controleert wat je precies moet downloaden.
 
Achteraf praten is altijd makkelijk, maar je had beter dit kunnen doen.
 
Bedankt voor de reacties

De Windows update lukt, om de een of andere reden ook niet meer, en ik denk ook niet dat ik daarmee mijn systeemherstel kan repareren.

De link van l.slaats stelt me gerust. Als ik dit stukje goed begrijp kijkt de windows-aktivering naar de hardware en niet (alleen) naar een bestand op de harde schijf. Dus kan ik rustig alles formateren en opnieuw installeren.

Voor alle zekerheid heb ik toch ook maar het wpa.dbl bestandje (uit de tip van wajang)op een floppie gezet.

Ik ga het er maar op wagen en laat wel weten of het gelukt is.
 
Het is gelukt. :)

Ik heb de computer opgestart met de XP cd-rom en gekozen voor formatteren en installeren.

Na herinstallatie kon ik inderdaad probleemloos weer opnieuw aktiveren.

Bedankt.
Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan