xp opnieuw installeren,maar hoe?.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoppa_hellmond

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2004
hoi,ik wil graag mijn xp opnieuw installeren.
mijn vraag is dan ook,hoe kan ik dit het beste doen?.
kan iemand mij vertellen hoe ik het beste de schijf leeg kan formateren en dan weer xp installeren?.
ik hoor het graag,want mijn computer is traag en geeft elke keer foutmeldingen aan:(

probeerd een s format c:

iendien het niet lukt opstart met de cd-rom en dan formateren

suc6

Geplaatst door djoeke
probeerd een s format c:

iendien het niet lukt opstart met de cd-rom en dan formateren

suc6
moet ik naar start gaan,en dan zoeken,en vervolgens format c: intypen.als dat zo is,dan doet ie niets.evenals met cd rom,doet ie niets.:confused:

Stel eerst even je bestanden van C: veilig die je wil bewaren (muziek/documenten/favorieten enzo), start de computer opnieuw op, druk op del, zodat je in de bios komt en stel de 1stbootdevice in op cdrom.
Doe de cd van XP in die speler, sluit bios af met save changes&exit.
De computer start nu opnieuw op vanaf cd, waarop de setup van xp vanzelf begint.
Kies als doelbestemming c:, negeer de waarschuwing van windows setup dat het niet slim is om 2 windowsen op één partitie te installeren, daarna krijg je namelijk de optie om een partitie te formatteren (c: in dit geval).
Volg verder de aanwijzingen van windows setup, dan is het zo gepiept.

Dat het vanuit windows niet lukt om je hd te formatteren is logisch, want je kan geen bestanden verwijderen die in gebruik zijn ;)

bedankt voor je snelle reactie.
ik krijg de volgende bestanden,als ik naar start ga en dan uitvoeren en vervolgends c: doe.documens en settings,drivers,games,I386,inetpub,my shared folders,program files,ubisoft,unzippid,windows,wutemp,bcstart1=dat-bestand,gload=tekst document,uninst=tekst document.
welke kan ik verwijderen,en welke niet?.I386,program files,en windows dat zijn nog al wat programma's:confused: .
ik hoor het graag:thumb:

meschien,heb je hier wat aan:rolleyes: Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:51:50, on 7-3-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\txvtuspr\YUwDHcRN.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\txvtuspr\NRcHDwUY.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\peter schmitz\Bureaublad\Nieuwe map\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.co.uk/0SEENGB/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startpagina.nl/
O1 - Hosts: 69.20.16.183 auto.search.msn.com
O1 - Hosts: 69.20.16.183 search.netscape.com
O1 - Hosts: 69.20.16.183 ieautosearch
O4 - HKCU\..\Run: [PCShield] regsvr32 /s "C:\WINDOWS\system32\sfg.dll"
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O16 - DPF: {04E214E5-63AF-4236-83C6-A7ADCBF9BD02} (HouseCall Control) - http://housecall-beta.trendmicro.com/housecall/xscan60.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O18 - Filter: text/html - {950238FB-C706-4791-8674-4D429F85897E} - C:\WINDOWS\isrvs\mfiltis.dll
O20 - Winlogon Notify: WebCheck - C:\WINDOWS\system32\h0l2la3o1d.dll
O23 - Service: VMware DHCP Service (VMnetDHCP) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\vmnetdhcp.exe (file missing)
O23 - Service: VNC Server (winvnc) - Unknown owner - C:\Program Files\ORL\VNC\WinVNC.exe" -service (file missing)

Dames en heren,hier moet geholpen worden.

hoppa_hellmond wacht nu eens even tot je een werkbare oplossing krijgt een log insturen helpt je niet.

:mad:

Je hoeft zelf niets te verwijderen, dat gebeurt wel met de format ;)

De inhoud van my shared folder zou ik bewaren, de inhoud van mijn documenten (als daar dingen in staan die je niet kwijt wil), favorieten (c:docs&settings\jouw gebruikersnaam\favorieten) en foto's en zo.

Doe dan wat ik in mijn vorige bericht heb aangegeven.

@apoe:

Het is praktischer als je met een oplossing komt ipv kritiek, want dan breng je niet echt een actieve bijdrage mee voor een goede oplossing van de vraag. :)

als ik format c: intyp geeft hij de volgende gegevens aan:WAARSCHUWING:alle gegevens op het niet verwisselbare starton c:zullen worden verwijderd.wilt u doorgaan met formateren<j/n>?.ik typ ja in,en dan krijg ik de volgende melding:format kan niet worden uitgevoerd,omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt.format kan wel worden uitgevoerd als dit volume eerdt wordt ontkoppeld.alle geopende ingangen naar dit volume worden in dat geval ongeldig.wilt u een ontkoppeling van dit volume forceren<j/n>?.ik typ nu weer ja in,en dat doet hij niets:rolleyes: .meschien dat je hier ook een oplossing voor hebt:thumb:

Op welk moment type je format c:?

Als je dat doet terwijl windows is gestart, zal dat nooit werken!

Zie mijn vorige bericht, neem deze stappen door ;):

- start de computer opnieuw op, druk op del, zodat je in de bios komt.

- Stel de 1stbootdevice in op cdrom.

- Doe de cd van XP in die speler, sluit bios af met save changes&exit.

- De computer start nu opnieuw op vanaf cd, waarop de setup van xp vanzelf begint.

- Kies als doelbestemming c:, negeer de waarschuwing van windows setup dat het niet slim is om 2 windowsen op één partitie te installeren, daarna krijg je namelijk de optie om een partitie te formatteren (c: in dit geval).

- Voer de format van C: uit

- Volg verder de aanwijzingen van windows setup, dan is het zo gepiept.

sarvo,ik heb gedaan wat je zei.het probleem is,dat hij de cdrom niet pakt.
wel als ik windows helemaal heb opgestart,dan wel.
dan krijg ik ook het menu van windows xp.
meschien dat je dit weet,of een andere oplossing:o

Hoppa,

Als je zo gedaan hebt als Sarvo zegt dan moet ( kan) je, als je je pc opstart( met de cd van xp erin) een menuutje krijgen waar dan gevraagd wordt of je de pc wilt opstarten vanaf je HDD ( harde schijf) of van je cdrom. kies dan voor cd rom. Dan moet het lukken.

Geplaatst door slofje
Hoppa,

Als je zo gedaan hebt als Sarvo zegt dan moet ( kan) je, als je je pc opstart( met de cd van xp erin) een menuutje krijgen waar dan gevraagd wordt of je de pc wilt opstarten vanaf je HDD ( harde schijf) of van je cdrom. kies dan voor cd rom. Dan moet het lukken.
nee,het lukt niet.
heb het al een paar keer geprobeert,maar helaas.
ik heb geen orginele xp cd,meschien dat het daar aan ligt.
in ieder geval,die cd die ik gekregen heb zit wel een code bij van 25 letters en cijfers:rolleyes: .
meschien dat je nu een oplossing hebt:confused:

Die code, als het de juiste is , heb je pas nodig als je xp aan het installeren bent.

Heb je in de Bios de opstartvolgorde gewijzigd?

de code is juist,dat weter ik zeker.verder heb ik niets veranderd in het bios.ik heb alles gedaan wat sarvo zei,maar dit hielp niet.
meschien dat je nog meer suggesties hebt?.;)

Geplaatst door hoppa_hellmond
de code is juist,dat weter ik zeker.verder heb ik niets veranderd in het bios.ik heb alles gedaan wat sarvo zei,maar dit hielp niet.

Dan heb je niet alles gedaan ;)

Beetje uitleg:

Als je je computer normaal start, start deze vanaf harddisk. Dit staat in je bios ingesteld.
Je bios is een soort van instelmenu waarin je bepaalde instellingen van je moederbord kan wijzigen, waaronder de opstartvolgorde van apparaten.
Als je dit zo instelt dat er eerst vanaf cd moet worden opgestart, zal windows setup automatisch beginnen wanneer je start met de cd van XP er in.

sarvoa,dat klopt wat je zei.
maar,als ik windows helemaal heb opgestart en duw in de cdrom erin dan laad ie wel.
maar als ik,reset en daarna weer opstart via de het dos programma dan pakt hij de cdrom niet.
ligt het niet aan het dos programma?.
1eboot staat op cdrom,dus daar ligt het niet aan.:confused:
ik hoor het wel weer;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan