[XP] Opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimsic

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Hey,

Ik weet hoe je windows XP moet installeren alleen zit ik nu met een probleempje.

Probleem
Ik wou de computer gewoon weer een schone installatie geven, alles klaar alle bestanden er af huppa...
Ik heb een legale cd-key met een gebrande cd (xp home) (gekregen van de winkel waar ik pas een jaar later achter kwam... mara hij heeft wel gewerkt). Nu is die cd op één of andere manier beschadigt en leest hij een bestandje niet en kan hij het niet installeren.

Ik had toen een cd van een vriend geleend met xp prof. alleen die bleek voor bepaalde computers te zijn (merk).

>> Toen heb ik maar een cd gedownload waar toch volgens mij alle bestanden op staan alleen hij boot niet uit zichzelf. Ik dacht ik pak een win 98 disk formatteer de schijf en start via dos xp op (D: SETUP) maar dat werkt neit wat hij kan hem niet openen in dos :eek:.

Weet iemand hoe je een cd bootable kan maken? Er zijn wel bootable floppys voor XP maar ik heb geen pc hier met een floppy disk dus kan ik dat niet downloaden. :confused:
Want nieuwe xp kopen is een beetje zonde van het geld en omdat ik wel gewoon een legale cd key heb vind ik dat een beetje overdreven.

Alvast super super bedankt.

Laatst bewerkt:
Ik dacht ik pak een win 98 disk formatteer de schijf en start via dos xp op (D: SETUP) maar dat werkt neit wat hij kan hem niet openen in dos .
type: D:\i386\winnt.exe
dan start ie wel op

ok jarrin, ik ga morgen is kijken of dat werkt en anders probeer ik lange pier zijn oplossing.... ;) ik laat 't wel weten of het gelukt is of niet

Hij heeft wel alles gekopieerd naar de hardeschijf nu.
Als ik zonder floppy of cd opstart krijg ik de keuze om het oude os op te starten (staat er niet eens op) of om iets te installeren.

Als ik dan kies om wat te installeren krijg ik gewoon het blauwe standaard scherm met WINDOWS SETUP...

maar hij doet niet zoveel :confused: ik ga zo is kijken of ik de beschadigde files kan vervangen van de cd die het niet compleet doet. EN dan een nieuwe cd brandne zoda hij misschien volledig is :mad: :(

//edit: lol... eula is gewoon die gebruikers overeenkomst een txt betandje... :confused: nou... even opnieuw branden dan maar...

Laatst bewerkt:
Jarrin zei:
type: D:\i386\winnt.exe
dan start ie wel op

De D:\ is de ramdrive van 98SE, als je van de flop opstart.

Gewoon even zoeken naar de cd\dvd drive, want ook andere partities die door 98 kunnen worden gelezen krijgen een drive letter.

ja de E: is cd/rom
maar dat is niet een probleem als ik dat doe wordt alles van me cd-rom op de HDD gezet.
dat werkt opzich wel... alleen hij vraagt eerder waar de windows gegevens op de cd staan.

Moet ik dan gewoon D: doen (de hele cd) of de D:\i386 ? Want hij kon EULA.txt niet vinden en volgens mij stond die wel op de cd namelijk....

*****, hij kan eula gewoon niet vinden... met 2cd's al niet.
En ik kan ook geen eigen boot cd maken want heb geen windows tot mijn beschikking.
En ik zie in de handleiding dat het niet lukt om alleen het bestandje bij de cd te stoppen maar je ook nog wat dingen moet aanpassen.

Als ik me niet vergis, moest smartdrv geladen worden via config.sys en autoexec.bat om XP setup mooi te runnen, zo kreeg ik (als XP uitkwam), telkens een melding van als ik bootte met 98 disk.

idd, hij vroeg of er een smartdrive was...
hoe kan ik dat laden of activeren? :rolleyes:

ik heb dus geen diskette drive... alleen in de pc die het niet doet

Hoi Rimsic,

Probeer even de WinME opstartfloppy te downloaden van: www.bootdisk.com.
De "Custom-no Ramdrive"versie.
Daar staat smartdrv.exe al op.
Ik begrijp dat je floppydrive hebt in een werkende PC, maar iemand kan dat toch wel even voor je regelen?

Succes,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan