XP opnieuw installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Floyd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Floyd

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Ik heb diverse problemen met XP en wil XP opnieuw installeren. Ik heb hier geen ervaring mee, maar wel de nodige informatie opgevraagd. Ook heb ik backups van bestanden gemaakt. Het is me uiteindelijk gelukt de computer via de installatie cd-rom te laten opstarten. Wanneer ik kan aangeven, nadat ik op Windows XP installeren heb gedrukt, op welke schijf geinstalleerd moet worden en de C-schijf aangeef krijg ik een waarschuwing dat er al een besturingssysteem aanwezig is en dat afgeraden wordt er twee te installeren. Ik heb toen maar op annuleren gedrukt. Ik ging er vanuit dat voor het installeren automatisch de versie die op de pc staat verwijderd wordt, kennelijk is dat niet zo. Wat doe ik niet of goed en kan iemand mij dan uitleggen hoe ik dit aan moet pakken.

Groet, Floyd

je moet eerst de partitie waar de oude xp opstaat verwijdern, dan een nieuwe aanmaken en best formatteren als ntfs, en dan wordt daarop je nieuwe xp geinstalleerd.

Bedankt voor de info. Ik zal het goed doornemen. Enig idee overigens hoe veel tijd ik moet uittrekken voor een nieuwe installatie?

je moet eerst de partitie waar de oude xp opstaat verwijdern, dan een nieuwe aanmaken en best formatteren als ntfs, en dan wordt daarop je nieuwe xp geinstalleerd.

Indien je meerdere partities hebt, niet doen, dan wordt de eerstvolgende de C:, en die van windows weer de eerstvolgende vrije schrijfletter, formateren is voldoende, indien die mogelijkheid wordt gegeven.

Lijkt me sterk Alleen al het formatteren van een 120Gb Harddisk kost al zoveel tijd...

Installatietijd hangt ook af van de specs van je pc. Op een PII met 128mb ram zal het langer duren dan op een PIV met 1gig geheugen.

Hallo !

Blijkbaar zijn jullie wonderdoeners !