XP opnieuw installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Floyd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Floyd

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Ik heb diverse problemen met XP en wil XP opnieuw installeren. Ik heb hier geen ervaring mee, maar wel de nodige informatie opgevraagd. Ook heb ik backups van bestanden gemaakt. Het is me uiteindelijk gelukt de computer via de installatie cd-rom te laten opstarten. Wanneer ik kan aangeven, nadat ik op Windows XP installeren heb gedrukt, op welke schijf geinstalleerd moet worden en de C-schijf aangeef krijg ik een waarschuwing dat er al een besturingssysteem aanwezig is en dat afgeraden wordt er twee te installeren. Ik heb toen maar op annuleren gedrukt. Ik ging er vanuit dat voor het installeren automatisch de versie die op de pc staat verwijderd wordt, kennelijk is dat niet zo. Wat doe ik niet of goed en kan iemand mij dan uitleggen hoe ik dit aan moet pakken.

Groet, Floyd

je moet eerst de partitie waar de oude xp opstaat verwijdern, dan een nieuwe aanmaken en best formatteren als ntfs, en dan wordt daarop je nieuwe xp geinstalleerd.

Bedankt voor de info. Ik zal het goed doornemen. Enig idee overigens hoe veel tijd ik moet uittrekken voor een nieuwe installatie?

je moet eerst de partitie waar de oude xp opstaat verwijdern, dan een nieuwe aanmaken en best formatteren als ntfs, en dan wordt daarop je nieuwe xp geinstalleerd.

Indien je meerdere partities hebt, niet doen, dan wordt de eerstvolgende de C:, en die van windows weer de eerstvolgende vrije schrijfletter, formateren is voldoende, indien die mogelijkheid wordt gegeven.

Lijkt me sterk Alleen al het formatteren van een 120Gb Harddisk kost al zoveel tijd...

Installatietijd hangt ook af van de specs van je pc. Op een PII met 128mb ram zal het langer duren dan op een PIV met 1gig geheugen.

Hallo !

Blijkbaar zijn jullie wonderdoeners !

Uitgaande van: HDD formatteren, XP installeren met een geslipstreamde CD (incl. SP2), virusscanner installeren, drivers installeren, 78 (!) update's, outlook-bestanden terugzetten, Office installeren, + AdAware, CCleaner, Spywareblaster, Spybot en evt. een brandprogramma kost bij elkaar 3 tot 4 uur !

Ik doe gem. 4 -6 installatie's per week, en liefst twee tegelijk, maar dan reken ik echt een halve dag !

Ik krijg 20 € voor een install op een nieuwe PC als alles (mobodrivers, back-up CD's etc.,XP-SP2-CD, Office-CD) netjes is bijgeleverd, anders gaat het per uur, en dan reken ik dus 4 uur !
Maar als je het in 20 min. kunt moet je mij dat even leren, want dan word ik toch nog rijk !

Greetz,

Harry.

Het kan allemaal sneller als je de juiste software gebruikt en een image terug kan zetten.

Zo gepiept :cool:

Hoi !

Tja, als ik bij mijzelf een image terugzet, ben ik ook in 20 min. klaar !

Maar we hadden het toch over een clean install ?

Greetz,

Harry.

Nou, ik ben inderdaad zo'n 3 uur bezig geweest. Op de installatie cd-rom stond enkel servicepack 1, dus ook het updaten van windows kostte veel tijd. Moet nu alleen nog office en de gebruikelijke opruimprogrammaatjes installeren en mijn documenten terugzetten. Dit was mijn eerste installatie en dat viel me niet tegen.

bij mij (slipstreamcd) is de install 20 minuutjes, al die progjes heb ik al in 5-10 min erop staan.:p

mijn geheim: alle installaties tegelijk uitvoeren.

specs bij laatste pc:

Processor: Intel PII 800 mhz
HDD: Hitachi (weet ff de rest niet) 1TB (ja, 1 terabyte:thumb: )
GraKa: NVidea GeForce MX 400 64 MB
MOBO: (weet ik niet zo gauw, iedergeval een MSI)

niet echt snel dus..............

en @ harry snor: ik denk dat het allemaal zo wel sneller gaat, anders stuur je me maar een mailtje;)

Wat een onzin, gemiddeld een halve dag, met alles erop en eraan, en denk niet dat @Harrie advies van je nodig hebt, en ik evenmin.:rolleyes:

Hoi !

Niets aan toe te voegen !

Greetz,

harry.

nou, dan ben je toch lekker een halve dag bezig? best veel eigenlijk.

ik hou het op de 20-30 min, ben ik lekker snel klaar:rolleyes:

en dat was niet het enige geheim, ik heb er nog veel meer:D

is goed:thumb:

EDIT: ik stop met deze discussie, vind het niet meer leuk worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan