Xp opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

cees002

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Berichten
248
Mijn moederbord is vervangen. Alles werkt weer zoals voorheen. Maar voor de goede orde en snelheid is mij geadviseert XP opnieuw te installeren. Ben volkomen leek op dat gebied, Moet alles van de C schijf, behalve de map windows, naar de D schijf om niks kwijt te raken. Althans dat vertelden ze me. Wat moet ik doen om niets kwijt te raken. Het installeren zal wel lukken, dat zal de CD wel aangeven wat te doen. Maar ik wil niets kwijtraken.
 
Hoi,

Inderdaad je zou je data(muziek,foto's etc)moeten veiligstellen door bijvoorbeeld naar een andere partitie te zetten of op cd branden etc.
Wellicht is het dan een idee om in vervolg zowieso data op een andere partitie van je schijf te zetten.
 
Hoi,

Je nieuwe moederbord is dezelfde als dat eruit komt?

Modag
 
@Modag: Ja stom van me want dan zou het idd niet nodig zijn indien bord hetzelfde is.
Maar ja een nieuwe instal is nooit weg....;)
 
Hoi Frank,

Niet stom hoor het komt zo op mij over dat het om hetzelfde moederbord gaat
Het zou wel beter zijn maar omdat hij zelf aangeeft een leek te zijn ,dan zou dit makkelijker zijn.


Modag
 
Idd...

ik ging even het aan hem geadviseerde andere spoor op...;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Gewoon beginnen met een z.g. repair-install.

Dit gaat in de meeste gevallen geen problemen geven als alleen het mobo verwisseld is.

3. Druk op Enter om te beginnen met de Windows Setup.

niet kiezen voor "repareren van een Windows XP-installatie met behulp van de
Recovery Console, druk op R ", (die je niet wilt laden Recovery
Console). Ik herhaal, niet kiezen voor "repareren van een Windows XP
installatie met behulp van de Recovery Console, druk op R ".

4. Accepteer de licentieovereenkomst en Windows zal zoeken naar bestaande
Windows-installaties.

5. Selecteer de XP-installatie die u wilt herstellen in de lijst en
druk op R om te beginnen met de reparatie. Als Reparatie is niet een van de opties,
lees dit Waarschuwing!

6. Setup zal de nodige bestanden kopiëren naar de harde schijf en start de computer opnieuw.
Druk niet op een willekeurige toets te starten vanaf CD wanneer het bericht verschijnt.
Setup zal blijven als wanneer zij aan het doen was een schone installatie, maar uw
toepassingen en instellingen intact blijft.

Greetz,

Harry.
 
Hoi Harry,

Is de kans dan niet aanwezig dat hij opnieuw moet activeren?

Modag
 
Ja, foto's, muziek e.d. staat al op de D-schijf. Wat doe ik met de map program files, waarin Nero, filmondertiteling, scanner, printer e.d. zit. Ook naar D-schijf. Of moet ik nog meer veilig stellen waar geen installatie CD van is voordat ik de Windows CD erin doe. Heb dit nog nooit gedaan.
 
Alles waarvan jij denkt dat je moet bewaren moet je dus veilig stellen......
Drivers van scanner,printers ed moet je naderhand toch weer instaleren.

Bij een format van een partitiie ben je alles kwijt wat daarop staat.
 
Hoi !

Na een repair-install moet je uiteraard opnieuw aktiveren, maar ik ga ervan uit dat @TS een legale key in z'n bezit heeft !

Tenzij hij de repair-install niet met de originele OEM-CD doet.
Dan zal hij @Microsoft moeten bellen en de zaak even uitleggen.

Dan wordt de PC gegarandeerd geaktiveerd.

Greetz,

Harry.
 
Ja, ik heb inderdaad een legale Windows versie, CD met key. Trouwens alles werkt goed, alleen wat traag. Moet ik als ik Windows opnieuw installeer ok mijn internet en e-mail opnieuw installeren?
Kan ik evt. Windows er niet gewoon overheen zetten zonder iets te verliezen of opnieuw te moeten installeren?
 
Hoi !

Ja, dat is dus een z.g. repair-install.

Je hoeft niets opnieuw te installeren alleen alle Windows-update's.

Zie m'n post van 12 augustus.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan