XP opnieuw installeren???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald199

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
Berichten
22
Als ik mijn computer aanzet start hij met een scherm welke modus ik wil Veilige modus etc. alle opties doet hij niets. Als ik niets doe gaat hij zelf na aftellen Windows normaal starten, dit lijkt goed te gaan maar dan na 6 sec. springt er een blauw scherm op en daarna hhe scherm met bios en een balkje, daarna begint et weer van voor af aan. Ik weet niet hoe nu verder??? Help!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Hoi..

Hoe bedoel je je hebt geen licentienr??
Tuurlijk moet je een code hebben en die heb je ook....
Je hebt deze pc orgineel gekocht?Met een orgineel xp dus??

Of is het een second hand met bijv een illegaal xp??
 
Ik heb geen CD met XP en de daarbij behorende code. Daarom mijn vraag of ik (zoals in Vista) alles opnieuw kan installeren van de harde schijf.?? Sorry voor de slechte uitleg
 
Nou geef je nog niet aan of xp dan erop stond op de door jou orgineel(nieuw) gekochte pc.
Als je hem nieuw gekocht heb en xp stond erop dan zal ie op een verborgen partitie staan en zal je in je manuel moeten kijken hoe daarmee om tegaan.
En heb jij nieuw gekocht dan heb je zeer zeker een code.(stikker op achterkant pc?)
 
Sorry ik begin pas met dit soort dingen, PC is nieuw gekocht sticker zit erop alleen hoe nu verder????
 
Nu is dus de vraag of de bij de eerste opstart zelf een dvd had moeten maken of dat je dmv een handeling of toetscomb. terugkunt.
Wat zegt je manuel???
 
Sorry voor de late reactie maar moest overhaast weg. De PC is van mijn Zus, ze heeft er geen dvd/cd bijgegeven dus ik denk dat het op de andere manier moet, ik heb verder ookk geen gegevens. Weet jij hoe het nu verder moet??
 
Nee niet zonder te weten over welke pc en welk typenr we hier over praten.....
Dan zul je even he merk/ typenr moeten opzoeken en op het WWW de manuel opzoeken.

Je zou ook een cd van iemand kunnen lenen die dezeldfe OS versie heeft en daarmee gaan formateren (wel je eigen code dus gebruiken die op de stikker staat)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet nog wel iemand die een cd heeft, kan ik morgen verder (hoop ik). In ieder geval bedankt en sorry voor de stome vragen, ben nog maar een beginneling. Kom wel steeds iets meer te weten met help mij. Bedankt
 
Zoel eerst eens op of er handelingen zijn.

Kijk wel of je dezelfde versie van OS gebruikt.dus geen xp home en pro verwarren.
Let wel dat als je het op deze manier doet dat je dan eventuele extra software van dell ook kwijt bent.
 
Mocht dat zo zijn dan zie ik die morgenavond pas.Maar er lopen nog wel wat andere helpmij'rs rond.

Ga wel voordat je met een andere cd begint even opzoek naar type van de pc en kijk waar op de site van dell je alle drivers kunt halen.Een beetje vooronderzoek vergemakkelijkt je instalatie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan