gerardbaart
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 nov 2007
Hallo allamaal,
Ik wil op een wat oudere laptop met XP opnieuw installeren.
Volgens verschillende gebruiksaanwijzingen op het forum ben ik aan de slag gegaan.
dus bootvolgorde goed gezet eerst 1: dvd 2: hdd
van fujitsu siemens cd-rom met XP home edition sp2 erin gestopt en de boel opgestart.
Ik krijg het bekende blauwe scherm met "windows setup"
Vervolgens keuze menu:
druk enter om XP te installeren
druk R om xp te herstellen
druk F3 om setup af te sluiten
Ik wil dus opnieuw installeren en kies voor "enter" en ga akkoord met de gebruikersovereenkomst.
Wederom keuzemenu:
R voor herstellen
esc voor nieuwe versie van XP installeren
en hier gaat het mis er IS wel een keuzemenu maar ik KAN niet kiezen. Bij esc. gebeurt er niets. Bij R gaat XP helemaal herstellen.
Dat eerst maar eens gedaan, maar dan heb ik nog steeds alle oude bestanden programma's en trage instellingen.
Ik wil eigenlijk een volledig schone installatie, maar hoe krijg ik dat voor elkaar.
Moet ik eerst mijn C schijf helemaal wissen en formatteren, zo ja hoe doe ik dat dan.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik wil op een wat oudere laptop met XP opnieuw installeren.
Volgens verschillende gebruiksaanwijzingen op het forum ben ik aan de slag gegaan.
dus bootvolgorde goed gezet eerst 1: dvd 2: hdd
van fujitsu siemens cd-rom met XP home edition sp2 erin gestopt en de boel opgestart.
Ik krijg het bekende blauwe scherm met "windows setup"
Vervolgens keuze menu:
druk enter om XP te installeren
druk R om xp te herstellen
druk F3 om setup af te sluiten
Ik wil dus opnieuw installeren en kies voor "enter" en ga akkoord met de gebruikersovereenkomst.
Wederom keuzemenu:
R voor herstellen
esc voor nieuwe versie van XP installeren
en hier gaat het mis er IS wel een keuzemenu maar ik KAN niet kiezen. Bij esc. gebeurt er niets. Bij R gaat XP helemaal herstellen.
Dat eerst maar eens gedaan, maar dan heb ik nog steeds alle oude bestanden programma's en trage instellingen.
Ik wil eigenlijk een volledig schone installatie, maar hoe krijg ik dat voor elkaar.
Moet ik eerst mijn C schijf helemaal wissen en formatteren, zo ja hoe doe ik dat dan.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.